گفتگوی فرستاده تایوان با یکی از معتمدان بایدن

فرستاده تایوان در آمریکا با معاون پیشین وزیر خارجه آمریکا که فردی نزدیک به رئیس‌جمهور منتخب این کشور است، گفتگو کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، فرستاده تایوان در آمریکا در گفتگو با آنتونی بلینکن، از معتمدان دیرینه نامزد دموکرات در انتخابات آمریکا، گفت تایوان امیدوار است به همکاری نزدیک با آمریکا ادامه دهد.

به نوشته رویترز، این نشان می‌دهد تایوان برای تقویت روابط با دولت جدید آمریکا اقدام کرده است.

هسیائو بیکیم، فرستاده تایوان در واشنگتن، که فردی نزدیک به تسای اینگ ون، رئیس منطقه تایوان، است در تماسی تلفنی با بلینکن تبریکات تایوان را به بایدن ابلاغ کرد.

او در پیامی در توئیتر نوشت: «حمایت دو حزب آمریکا از روابط این کشور با تایوان را ارج می‌نهیم و امیدواریم روابط نزدیک با آمریکا در سال‌های آتی ادامه یابد.»

تسای در سال ۲۰۱۵ و زمانی که بلینکن معاون وزیر خارجه آمریکا بود با وی دیدار کرد. او در آن زمان نامزد حزب ترقی خواه دموکراتیک تایوان در انتخابات ریاست جمهوری بود.

گفته می‌شود بلینکن احتمالا مشاور امنیت ملی یا وزیر خارجه آمریکا خواهد شد. بایدن درباره نقش بلینکن در دولت خود سخنی نگفته است.

شایان ذکر است، چین که تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند بارها به آمریکا درباره دخالت در امور داخلی این منطقه هشدار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار