انتقاد اوباما از رویکرد ترامپ در انتقال قدرت

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای رویکرد ترامپ در انتقال قدرت و ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، ترامپ را به دلیل ادعای بدون شواهد در مورد تقلب گسترده رای دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ مورد انتقاد شدید قرار داد و حمایت جمهوری خواهان از این ادعا‌ها را ناامیدکننده خواند.

اوباما در مصاحبه‌ای که به تازگی با یکی از رسانه‌های خبری داشت، گفت: هنگامی که ترامپ پیروز شد، من تا ساعت ۲:۳۰ بامداد بیدار ماندم و سپس با او تماس گرفتم تا پیروزی‌اش را تبریک بگویم. اختلاف پیروزی ترامپ بر هیلاری کلینتون بیشتر از اختلاف جو بایدن با او نبود.

او در ادامه گفت: رسانه‌هایی چون فاکس نیوز که میلیون‌ها مخاطب دارد و یا توئیت‌هایی که در این باره منتشر می‌شود، با تغییر واقعیت با ادعای تقلب می‌تواند بر اذهان طرفداران ترامپ تاثیر گذاشته و این تصور را برای آن‌ها ایجاد کند که چون رئیس جمهور مدعی تقلب در روند انتخابات است، پس این ادعا صحت دارد.

اوباما در طول چهار سال ریاست جمهوری ترامپ عمدتا ساکت بود، اما اخیراً در مورد پایان کارزار بایدن و پس از انتخابات این سکوت را شکسته است. او در مصاحبه جدیدش به ترامپ و جمهوری خواهان به اتهام کلاهبرداری نقد بسیار داشته است.

اوباما در این مصاحبه گفت: تصور نمی‌شود تقلبی در انتخابات رخ داده باشد، چرا که در دو روز اول حرفی از این ادعا در میان نبود، اما پس از اعلام نتیجه و زمانی که صحبت از انتقال مسالمت آمیز قدرت بود، ادعای تقلب مطرح شد، اما باید توجه داشت که این یک دوره موقت است و هریک خدمتگزار مردم هستیم.

اوباما گفت بایدن و کامالا هریس، معاون رئیس جمهور منتخب سوگند یاد خواهند کرد و هیچ مبنای قانونی برای اقدامات ترامپ وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار