پرورش هزار قطعه شتر مرغ در شهربابک

مدیر جهاد کشاورزی شهربابک گفت: .۲۰ واحد پرورش شتر مرغ در شهربابک وجود دارد که در مجموع دارای هزار قطعه شتر مرغ هستند.

غلامرضا منگلی، مدیر جهاد کشاورزی شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: ۲۰ واحد پرورش شترمرغ در شهربابک وجود دارد که در مجموع، دارای هزار قطعه شترمرغ هستند که از این تعداد، ۱۹۰ قطعه مولد و مابقی پرواری هستند.

او با اشاره به اینکه این واحد‌های تولیدی در خبر، دهج و مناطق حومه شهرستان فعالیت می‌کنند، افزود: شهربابک از لحاظ پرورش شترمرغ جزو سه رتبه برتر استان کرمان بوده است.

منگلی با بیان اینکه پرورش شترمرغ نسبت به سایر واحد‌های تولیدی سودآوری قابل توجهی دارد، تصریح کرد: در صورت ثبات بازار قیمت نهاده‌های دامی در شهربابک پتانسیل خیلی خوبی برای سرمایه گذاری در این بخش وجود دارد.

او گفت: باتوجه به کیفیت گوشت تولیدی و استقبال مردم، تمامی گوشت شترمرغ تولیدی در شهرستان مصرف می‌شود.

منگلی بیان داشت: چهارهکتار، حداقل مساحت زمینی است که برای پرورش توام، شامل ۷۵ قطعه شترمرغ مولد و هزار قطعه پرواری، نیاز است.

مدیر جهاد کشاورزی شهربابک افزود: حداقل سرمایه ثابت برای پرورش یک قطعه شترمرغ پرواری، ۱۳ میلیون ریال و حداقل سرمایه در گردش برای پرورش آن ۱۸ میلیون ریال است.

او با بیان اینکه همچنین برای پرورش هر قطعه شترمرغ مولد، ۹۵ میلیون ریال سرمایه ثابت و ۱۶ میلیون ریال سرمایه در گردش نیاز است، اعلام کرد: جهاد کشاورزی شهربابک، آمادگی هرگونه همکاری با سرمایه گذاران در این بخش را دارد.

انتهای پیام / م 

برچسب ها: شترمرغ ، واحد تولیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار