مسئول کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه مقابله با کرونا در خراسان رضوی:

خراسان رضوی رتبه ۲۲ جانباختگان کرونایی را در کشور دارد

مسئول کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی از نظر مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا رتبه ۲۲ را در کشور دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا رحیمی مسئول کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: این استان از نظر مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا رتبه ۲۲ را در بین استان‌های مختلف کشور دارد.

او افزود: خراسان رضوی از نظر تعداد مبتلایان به کرونا در زمره استان‌های با شیوع بسیار بیماری قرار دارد.

مسئول کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه مقابله با کرونا در خراسان رضوی ادامه داد: اجرای نظام ارجاع یا سطح بندی در درمان بیماری کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از علل کاهش مرگ و میر این بیماری در این استان است.

رحیمی بیان کرد: در قالب این نظام ابتدا فرد مشکوک به مراکز خدمات جامع سلامت و درمانگاه‌های سطح یک هدایت می‌شود، سپس در صورت نیاز به کلینیک‌های تخصصی در سطح دو و در صورت عدم بهبودی به بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شود.
 

بیشتر بخوانید


او با اشاره به شاخص "عدد مولد نسلی" که یک معیار در میزان مبتلایان به کرونا است، تصریح کرد: هم اکنون شاخص عدد مولد نسلی در خراسان رضوی یک و شش دهم است.

مسئول کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه مقابله با کرونا در خراسان رضوی تاکید کرد: اگر این شاخص بیشتر از عدد یک باشد، نشان دهنده این است که اپیدمی در حال گسترش است و اکنون عدد مولد نسلی در ۱۸ استان کشور بیشتر از یک است.

رحیمی اظهار کرد: اگر این شاخص برابر یک باشد یعنی بیماری به صورت آندمیک یا بومی درآمده و اگر کمتر از یک باشد یعنی بیماری فروکش کرده است.

او افزود: اوج ابتلا به کرونا بر اساس این شاخص در خراسان رضوی و کشور در اسفند سال گذشته و اواخر مهر ماه امسال گزارش شده است.

انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.