مشارکت ۸ میلیاردی بخش خصوصی برای احیای کاروانسرا‌های تاریخی تربت حیدریه

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت:با مشارکت بخش خصوصی تاکنون برای مرمت و بازسازی کاروانسرا‌ها و تبدیل آن‌ها به اقامتگاه‌های گردشگری، ۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت:باتوجه به موقعیت استراتژیک این شهرستان و قرار گرفتن در دروازه ورودی به مشهد مقدس از سمت جنوب، از قدیم کاروانسرا‌های متعددی در مسیر کاروانیان ساخته شده که وجود ۱۳ کاروانسرا و رباط نشان دهنده این امر است و وجود این تعداد کاروانسرا می‌تواند از راهکار‌های مناسب برای جذب گردشگر باشد.

او افزود: احیا و تعریف کاربری متناسب با نیاز روز برای این کاروانسرا‌های تاریخی و تبدیل آن‌ها به اقامتگاه‌ها و مجموعه‌های گردشگری با برند کاروانسرا علاوه بر تبلیغ و ترویج معماری و سنت‌های اصیل و فرهنگ ایرانی اسلامی، باعث درآمد زایی و اشتغالزایی می‌شود.

بیشتر بخوانید


رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه ادامه داد: مرمت و تغییر کاربری سه کاروانسرای علیا، لاری و طبسی با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است و تاکنون بیش از ۸ میلیارد ریال با مشارکت مالکان و متولیان بخش خصوصی هزینه شده است.

محمدی بیان کرد:رباط تاریخی کامه نیز در حال واگذاری به بخش خصوصی است و کاروانسرا‌های میاندشت، شورحصار، کسکک و تروسک نیز در حال پیگیری برای مرمت و ساماندهی با مشارکت دهیاران و شورا‌ها و بخش خصوصی است.


انتهای پیام//ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.