خوشحالی کشاورزان قوچانی از بارش نخستین برف پاییزی

زمستان در روستا‌ها زیبایی خاص خود را دارد و بارش برف به زندگی مردم روستا نشاطی دوباره بخشیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بارش برف و باران که از شب گدشته به طور پراکنده در برخی مناطق شهرستان آغاز شد، باعث خوشحالی مردم به خصوص کشاورزانی شده که خود را برای کشت پاییزه آماده‌ می‌کنند.

بارش برف در این فصل از سال موجب تسهیل در کشت پاییزه شده و کشاورزان منطقه را به داشتن سالی پر بار نوید می‌دهد.

بارشی که سبب خوشحالی کشاورزان شده است، کشاورزانی که عمده اقتصاد شهرستان در دست آنهاست و نگاه شان به آسمان و امیدوار به رحمت الهی است.

بیشتر بخوانید

تلاش بی وقفه راهداران قوچان برای بازگشایی جاده‌ها ناشی از اولین بارش برف پاییزی در محور کوهستانی آغاز شده و در اولین مرحله بارش برف، راهداران با کلیه امکانات و ماشین آلات راهداری در راهدارخانه در آماده باش کامل به سرمی برند.

سهراب عفتی رئیس راهداری قوچان در این باره گفت:تمامی راهداران شهرستان به منظور پاکسازی برف از محور‌های برف گیر و کوهستانی و جلوگیری از یخ زدگی جاده‌ها درحالت آماده باش کامل هستند و ۱۰ گشت سواری نیز جهت اطلاع از آخرین وضعیت مسیر‌ها و اعلام به راهدارخانه‌ها در محور‌ها مستقر هستند.

او افزود: در مجموع برای اجرای طرح راهداریزمستانه ۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در راهدارخانه قوچان مستقرند.

رئیس راهداری قوچان ادامه داد: عملیات راهداری و برف روبی جاده‌ها با حضور به موقع راهداران از دقایق اولیه بارش شروع شد.

عفتی بیان کرد: ذخیره شن و ماسه و نمک مورد نیاز در انبار‌های شهرستان قوچان، آماده سازی راهدارخانه‌ها، تجهیز و تعمیر ماشین آلات و خرید تجهیزات جدید در حد امکان از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه می‌باشد.

او تصریح کرد: در حال حاضر کلیه محور‌های ارتباطی قوچان باز و تردد جریان دارد، ولی به دلیل بارش برف و باران، لازم است رانندگان با حفظ ملاحظات ایمنی ترددکنند.

انتهای پیام//ح. خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.