گزیده اخبار آموزش و پرورش در هفته گذشته؛

از اعلام زمان آغاز دوره‌های سوادآموزی تا تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره روند تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و اعلام زمان دوره‌های سوادآموزی گذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره «حل مشکل کمبود معلم تا ۴ سال آینده»، «بیمه دانش آموزی حتی در ایام تعطیلی مدارس خدمات دهی دارد» و «برگزاری دوره جدید کلاس‌های سوادآموزان از اواخر آذر» سپری شد.

حل مشکل کمبود معلم تا ۴ سال آینده

حاجی‌میرزایی وزیر آموزش  و پرورش در تشریح زمان رفع کمبود معلم تصریح کرد: با توجه به روند رشد جمعیت و افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان همچنین تعیین تکلیف افرادی که متعهد هستیم آن‌ها را استخدام کنیم، مشکل کمبود معلم در ٣ تا ۴ سال آینده رفع شده و به تعادل می‌رسیم.

او درباره تعیین تکلیف ظرفیت باقی مانده دوره چهارساله دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: مطمئنا این ظرفیت در نظر گرفته شده برای دانشگاه فرهنگیان را به طور کامل استفاده می‌کنیم.

بیمه دانش آموزی حتی در ایام تعطیلی مدارس خدمات دهی دارد

گودرز کریمی‌فرمدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش در پخش زنده شبکه خبر با اشاره به روند پوشش بیمه دانش آموزی بیان کرد: برابر ماده ۵٨ آیین نامه اجرایی مدارس مدیران مدارس ملزم هستند تا ترتیبی اتحاد کنند که دانش آموزان تحت پوشش بیمه حوادث قرار گیرند.

او ادامه داد: این موضوع الزام قانونی و ضرورتی اجتناب ناپذیر است بنابراین حتی در زمان تعطیلی مدارس پوشش بیمه ای دانش آموزان و خدمات دهی آن برقرار است.

کریمی فر با اشاره به اینکه بیمه نامه در دو بخش حوادث و درمان مازاد تعهداتی دارد، گفت: مسئولیت مدنی بیمه شدگان در قبال اشخاص سالم را هم مورد توجه قرار دادیم و چه حادثه در مدرسه یا منزل رخ دهد، مشمول خدمات بیمه ای می‌شود پس خیلی منافات ندارد که مدرسه دایر باشد یا خیر.

برگزاری دوره جدید کلاس‌های سوادآموزان از اواخر آذر

شاپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی درباره روند برگزاری کلاس‌های سوادآموزان در ایام کرونا بیان کرد: با توجه به این شرایط و با هدف جذب حداکثری سوادآموزان زمان برگزاری کلاس‌ها را یک ماه به تاخیر انداختیم و دوره جدید از اواخر آذر تشکیل خواهد شد؛ همچنین بخشی از دوره های سوادآموزان از سال ٩٨ باقی مانده بود که باید به اتمام می رساندیم.

او ادامه داد: برای آموزش سوادآموزان در دوره جدید در مناطقی که ستاد ملی کرونا اجازه دهد، امکان برگزاری کلاس‌های حضوری فراهم است البته علاوه بر آن آموزش‌های تلویزیونی در سطح استانی و سراسری همچنین رادیویی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی درباره وضعیت استخدام آموزشیارانی که در آزمون تبدیل وضعیت پذیرفته نشده اند، گفت: تعیین تکلیف ۶ هزار آموزشیاری که در آزمون پذیرفته نشده اند در انتظار نظر مجلس است و باید ببینیم که چه برنامه ای در این مورد دارند.

شرایط آموزش حضوری برای دانش آموزان کلاس اول و دوم ابتدایی

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه آموزش دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی با توجه به شرایط کنونی فعالیت مدارس و جلوگیری از افت تحصیلی آن‌ها بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که آموزش حضوری نباید تعطیل شود و می‌توانیم دانش آموزان را دسته بندی کنیم تا با رعایت فاصله اجتماعی به مدرسه بیایند و ارتباط حضوری داشته باشند.

او ادامه داد: ستاد ملی کرونا هم به ما در این مورد کمک کند، در برخی مناطق کشور مانند مناطق روستایی و عشایری تعداد دانش‌آموزان کم است و این امکان فراهم است؛ به طور کلی ٣۵ درصد مدارس ما کمتر از ۵٠ نفر دانش‌آموز دارند.

تهران و سیستان و بلوچستان کمترین سرانه فضای آموزشی را دارند

مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مراسم افتتاح ۱۵۵۰ پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی سراسر کشور اظهار کرد: مدرسه امروز فقط یک ساختمان نیست، بلکه ویترین وضعیت علمی و فرهنگی کشور بوده و با پرچم های برافراشته بر آن نماد هویت ملی از مرکز تا دور افتاده ترین نقاط مرزی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: از سال ۹۲ تاکنون روزانه ۲۷ کلاس درس تحویل داده و ۸۴ کلاس درس به سیستم استاندارد گرمایشی و سرمایشی مجهز و مدارس خشتی و گلی از نظام آموزشی کشور حذف شده اند و هر روز ۱۰ کلاس درس ناایمن تخریب و بازسازی و یا مقاوم سازی شده است و برای این مهم به طور متوسط روزانه بیش از ۸ میلیارد تومان اختصاص داده شد.

رخشانی مهر گفت: ۱۰ استان کشور از جمله تهران و سیستان و بلوچستان با کمترین سرانه و بیشترین فضای تخریبی کماکان نیازمند توجه ویژه و عنایت دولت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار