لزوم تکمیل پروژه‌های عمرانی و رفع موانع توسعه در بندر امام خمینی (ره)

فرماندار بندر ماهشهر گفت: پروژه‌های نیمه تمام زیادی در بندر امام خمینی (ره) وجود دارد که باید در تکمیل آن‌ها تسریع و موانع توسعه این شهرستان رفع شود.

محسن بیرانوند فرماندار بندر ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بازدیدی از پروژه‌های عمرانی و خدماتی بندر امام خمینی (ره) و بررسی موانع توسعه شهرستان با حضور فاضل عبیات معاون عمرانی استاندار خوزستان، شهردار، اعضای شورای شهر و مدیران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان انجام شد.

او افزود: در این بازدید مسئولان از پروژه‌های شهرک ولیعصر (عج)، بیمارستان ۶۴ تختخوابی، مسکن مهر شهید دستغیب، تأسیسات آب جنوب شرق، پارک ۵۰ هکتاری، شهرک شهید صباغان و کلنگ زنی پروژه‌های شهرک مدنی را مورد بررسی قرار دادند.

بیرانوند اظهار داشت: برنامه‌ها و تمهیدات برای توسعه شهرستان بندر امام خمینی (ره) در ۲ سطح کوتاه و بلند مدت در نظر گرفته شده که هرکدام از این دو مقوله باید بطور نسبی موجبات خرسندی و رضایتمندی شهروندان را فراهم سازند که از مهمترین پروژه‌های کوتاه مدت می‌توان به تسطیح معابر مسکن مهر، ساماندهی فضای بین مجتمع‌های مسکن مهر، رفع مشکلات روشنایی معابر مسکن مهر، ایجاد فضای سبز و مکان‌های ورزشی عمومی اشاره کرد.

فرماندار بندر ماهشهر بیان کرد: در بلند مدت نیز تکمیل مسیر کمربندی خودرو‌های سنگین ترانزیتی از بندر، تکمیل پل روگذر بندر، ساماندهی و بهسازی مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای شهر نظیر؛ شهرک صباغان، نیزار و دیگر مناطق هدف، ایجاد و تکمیل امور زیربنایی همچون احداث درمانگاه، مدرسه، بازارچه، مجموعه ورزشی و کلانتری در مناطق مختلف شهر به ویژه مسکن مهر و حاشیه ای، از مهمترین برنامه‌های در دست اجرا هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: تکمیل شبکه فاضلاب شهری و خطوط انتقال آب شرب از سوی اداره آبفا با همکاری دیگر دستگاه‌ها از جمله شهرداری بطور خاص در برنامه‌های توسعه شهر بندر امام خمینی (ره) قرار داشته و امیدواریم این امر با جدیّت انجام پذیرد، ضمن اینکه شهرداری موظف به ساماندهی کانال‌های روباز و سرپوشیده کردن آن‌ها شده است.

بیرانوند در خصوص بازآفرینی شهری در بندرامام خمینی (ره) گفت: مقرر شد شهرداری و اداره راه و شهرسازی بندر امام خمینی (ره) نسبت به ساماندهی واحد‌های مسکونی فاقد نقشه مهندسی و سند و همچنین واحد‌های دارای ساخت مهندسی، اما فاقد سند ظرف مدت ۶ ماه بطور هفتگی اقدام عملی نموده و از شهروندان تقاضا داریم در خصوص اجرای هرچه بهتر این طرح با مجموعه شهری همکاری کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: هدف ما در کمیته توسعه متوازن شهرستان، توجه به سایر نقاط شهری و روستایی بوده، به گونه‌ای که اعتبارات بطور عادلانه نسبت به مناطق تخصیص یافته و بتوانیم پس از زمان در نظر گرفته شده شاهد توسعه همه جانبه نقاط شهری و روستایی باشیم و رضایتمندی شهروندان عزیز را فرآهم سازیم.

فاضل عبیات معاون عمرانی و برنامه ریزی استاندار خوزستان بیان داشت: مدیریت استان به ویژه استاندار خوزستان نسبت به رفع مسائل و مشکلات در سایر مناطق بویژه شهرستان بندرماهشهر توجه خاصی داشته و حضور مداوم مدیران استانی در این شهرستان گواه بر این مطلب است و امیدواریم بتوانیم گام موثری در این امر برداریم.

او افزود: این دومین سفر به شهرستان بندر ماهشهر و شهر بندر امام خمینی (ره) در ۵ ماهه گذشته بوده و با جدیّت این راه را ادامه خواهیم داد تا موانع توسعه این مناطق را برطرف نموده و با اتخاذ تمهیدات و صدور دستورات لازم مسیر شکوفایی و پیشرفت آن را هموار سازیم.

عبیات اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی، آبفا، بنادر و دریانوردی، توزیع برق و شهرداری موظف به مشارکت و همکاری در این طرح‌ها و پروژه‌ها شده اند و هر ماه روند اجرا و پیشرفت برنامه‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا ان شاءالله بتوانیم در شأن و منزلت شهروندان ولایتمدار این منطقه گام‌های موثری برداریم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.