آزاد راه اصفهان ـ شیراز، راهی برای رونق صنایع آباده

آزادراه شیراز- اصفهان می تواند سبب پیشرفت صنایع در شهرستان آباده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رحیم زارع نماینده مردم آباده، بوانات، خرمبید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدارش با وزیر راه و شهرسازی، گفت: شهرستان آباده از ظرفیت‌های خوب در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و صنعتی برخوردار است که می‌توان با بهره گیری از ظرفیت آزاد راه شیراز- اصهفان به اعتلای اقتصاد منطقه کمک کرد.

او، با اشاره به اینکه با استفاده از این آزادراه، می‌توان صادرات میوه و کاشی و سرامیک شهرستان آباده را رونق بخشید، بیان کرد: بهره برداری از آزادراه شیراز- اصفهان سبب کاهش ۱۴۱ کیلومتری  فاصله تهران-بندرعباس از جاده خسروشیرین می شود.

زارع، تصریح کرد: با توجه به عبور آزاد راه شیراز – اصفهان از مناطق عشایرنشین، پیشنهاد شد که شهرک‌های عشایری، دامداری و کشاورزی در کنار این آزادراه ایجاد شود.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر دستور وزیر برای اتصال راه صفاشهر– دهستان قشلاق به آزادراه در بودجه سال ۱۴۰۰، ادامه داد: زیرساخت باند و فنس کشی فرودگاه شمال فارس انجام شد که در دو سال گذشته پست سازمانی این فرودگاه تعریف شده و تامین ۸ نیروی انسانی برای آن در دستور کار قرار گرفته است.

او،افزود: امسال حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای فرودگاه شمال فارس در نظر کشور شده است که از سال آینده این تخصیص اعتبار افزایش می یابد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.