با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری؛

۱۴۷ مدرسه در سیستان‌وبلوچستان افتتاح شد

۱۴۷ مدرسه با ۶۰۰ کلاس درس امروز پنجشنبه به صورت ویدئوکنفرانس به دستور رییس جمهوری در سیستان‌وبلوچستان به بهره برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در حاشیه افتتاح متمرکز یکهزار و ۵۵۰ طرح آموزشی، تربیتی و رفاهی کشور گفت: برای راه اندازی مدارس افتتاح شده امروز مجموعا با زیربنای ۱۵۲ هزار مترمربع ۱۵۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

رضا سرحدی‌نیا افزود: از مجموع کلاس های افتتاح شده امروز ۱۰۶ مدرسه با ۴۲۰ کلاس درس به صورت مشارکتی توسط دولت و خیران و ۴۱ مدرسه با ۱۸۰ کلاس درس نیز از سوی دولت در سیستان‌وبلوچستان احداث شده است.

او گفت: سیستان‌وبلوچستان هم اینک با بیش‌از ۶۰۰ پروژه فعال بیشترین فعالیت عمرانی در حوزه فضاهای آموزشی را دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: ۵۰۳ میلیارد تومان اعتبار در سالجاری به این استان تخصیص داده شده که از این حیث بیشترین جذب اعتبارات را در کشور داشته است.

او گفت: توجه به سیستان‌وبلوچستان در موضوعات آموزشی دوچندان شده و اکنون عملیات عمرانی در بیش از ۲ هزارو ۳۵۰ کلاس درس در حال انجام است.

سرحدی‌نیا در خصوص اعتبارات تخصیص یافته به سیستان و بلوچستان بیان کرد: در چهار سال اخیر اعتبارات اختصاص یافته به این استان رشد چشمگیری داشته و از ۶۸ میلیارد تومان در سال ۹۶ به ۵۰۳ میلیارد تومان در سالجاری رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان‌وبلوچستان گفت: این استان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

او اظهار داشت: از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان، ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار