در حیاط دولت بیست و یکم آبان چه گذشت؟

در جلسه امروز هیئت دولت وزرا همچون چهارشنبه‌های هر هفته با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آن‌ها پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه هیئت دولت امروز در بیست و یکمین روز از ماه آبان با حضور اصحاب رسانه در حیاط پاستور برگزار شد و وزرای دولت همچون چهارشنبه‌های هر هفته با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آن‌ها پاسخ دادند.

ابتدا در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور با اشاره به انتخابات آمریکا اظهار کرد: ما حس می‌کنیم که فضا برای روابط نزدیکتر و تعامل بهتر با همه کشور‌های دوست آماده‌تر شده است. اشکال رژیم رو به پایان و دولت این رژیم که در ماه‌های پایانی عمر خودش هست، این بود که خیلی آشنا به سیاست بین‌الملل نبودند و تقریباً مجری دیدگاه‌های تندرو‌های داخلی و رژیم صهیونیستی بودند.

او در ادامه بیان کرد: سیاست‌های ایران روشن و تغییر ناپذیر است؛ تصمیم با خود دولت جدید آمریکا است که به این سیاست‌ها نزدیک یا از آن‌ها فاصله بگیرد.

روحانی گفت: تحقیر آمریکا در سیاست خارجی یکی دیگر از عوامل عقب افتادن در انتخابات آمریکا بود

وی همچنین افزود: ملت ایران ثمره «مذاکره با دنیا» را در سال ۹۵ و ۹۶ دیدند. شرایط ما در این دو سال در بهترین شرایط ۴۰ سال اخیر بود. تورم ما یک رقمی بود. بالاترین رشد اقتصادی جهان را داشتیم.

در حیاط دولت امروز چه گذشت؟

لوایح دولت نسبت به طرح‌های مجلس ایرادات کمتر دارد

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در پایان جلسه هیئت دولت گفت: قبلا گفته بودم که دولت بیش از ۶۷ لایحه به مجلس تقدیم کرده است. ما از مجلس یازدهم درخواست کردیم تمامی لوایح تقدیمی مجلس دهم را مورد بررسی و رسیدگی قرار بدهد.

وی ادامه داد: در در این مدت یکی از لوایح دو فوریتی که راجع به موضوع بورس بود، مورد رسیدگی مجلس قرار گرفت که ما از این بابت تشکر می‌کنیم. از منظر قانون اساسی، قانون از دو طریق امکان پیدا می‌کند یعنی مصوبات از دو طریق تبدیل به قانون می‌شود. یک طریق بوسیله لایحه است که لوایح را دولت‌ها تنظیم می‌کنند. درحقوق بحث برتری لایحه بر طرح یکی از موارد مورد قبول است.

امیری تاکید کرد: نمایندگان اگر طرحی تهیه می‌کنند، توجه داشته باشند که به موضوع بارمالی که خلاف اصل ۷۵ قانون اساسی است، برخورد نکنند. طرح‌هایی که هفته‌های گذشته نمایندگان تهیه کردند، در دولت درباره آن اظهار نظر شد. اگر نظر دولت موافق نبوده دلیلش این است که دولت یک بحث مبنایی براساس نظریه شورای نگهبان دارد. شورای نگهبان می‌گوید طرح‌هایی از مجلس که واجد بار مالی است، اصولا قابل طرح در مجلس نیستند. عدم موافقت با این طرح‌ها بخاطر این بحث مبنایی است. البته دولت از طرح‌هایی که گرفتاری‌های مردم را رفع می‌کند، استقبال خواهد کرد.

در حیاط دولت امروز چه گذشت؟

از افزایش نرخ سود بین بانکی جلوگیری می‌شود/ نوسان در ذات بازار سرمایه است

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به نوسانات بازار بورس، اظهار کرد: اخیراً یکسری مباحثی مطرح شد که بر بازار بورس اثر گذاشت. مثلاً اینکه قرار است نرخ سود بانکی افزایش پیدا کند، اما رئیس کل بانک مرکزی این خبر را تکذیب کرد. بحثی است که نرخ سود بین بانکی بالا رفته و حتما باید از این موضوع جلوگیری شود. برخی نااطمینانی‌ها که به دلیل اظهار نظراتی بود که مداخله گرایانه در مورد بازار بورس مطرح شد، که این باعث می‌شود سهامداران حقیقی و خرد دچار خسران و زیان شوند

وی ادامه داد: ما نباید اموال‌مان را به راحتی در بازار سرمایه در معرض خرید و فروش قرار دهیم بلکه باید خیلی دقت کنیم. ما باید مطالعه، مشاوره و معامله را مدنظر قرار بدهیم. امروز بازار ما بازارگردان دارد. حدود ۲۰۰ شرکت دارای بازارگردان هستند.

در حیاط دولت امروز چه گذشت؟

مورد مستندی از افزایش قیمت بلیت پرواز‌ها دریافت نکرده‌ایم

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به این پرسش که گفته شده دستورالعمل‌های بهداشتی و مسافرگیری ۶۰ درصدی در پرواز‌ها رعایت نمی‌شوند، اظهار کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی و مسافرگیری ۶۰ درصدی، به صورت صد درصد در پرواز‌ها رعایت می‌شود. ما مرتب گزارش‌های سازمان هواپیمایی کشوری را رصد می‌کنیم.

وی افزود: در موضوع قیمت بلیت هم تاکنون ما گزارش مستندی از اینکه کسی از سقف قیمت‌ها فراتر رفته باشد، دریافت نکرده‌ایم.

وزیر راه تاکید کرد: ما به شدت کنترل می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که پرواز چارتری به این صورت وجود داشته باشد که کسانی تحت عنوان آژانس، اقدام به سلف‌خری بلیت‌های پرواز‌های برنامه‌ای کنند و با قیمتی که خودشان تشخیص دهند آن را بفروشند، ما این روند را متوقف کرده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار