مقام آمریکایی: ترکیه نمی‌تواند ضامن صلح قره‌باغ باشد

مذاکره‌کننده سابق دولت آمریکا در مناقشه اوراسیا، گفت که ترکیه نمی‌تواند به عنوان ضامن صلح در منطقه قره‌باغ شناخته شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مذاکره کننده سابق دولت آمریکا در مناقشه قره باغ و اوراسیا اعلام کرد ترکیه برغم تعاملات عمیق در منطقه نمی‌تواند ضامن حل و فصل بحران در قره باغ باشد.

کری کاوانو روز چهارشنبه اعلام کرد: در توافق (روسیه-آذربایجان-ارمنستان) به هیچ وجه از ترکیه نامی برده نشده است؛ بنابراین این کشور ضامن (صلح قره باغ) نیست. در این مرحله ضامن واژه نادرستی برای توصیف نقش ترکیه است.

این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد ترکیه بیشترین حمایت را از دوبت باکو در تنش‌های اخیر قره باغ داشته و جمهوری آذربایجان را به ادامه جنگ تشویق می‌کند.

مذاکره کننده سابق دولت آمریکا در مناقشات اوراسیا گفت ترکیه احتمالا بزرگترین دغدغه دولت جو بایدن خواهد بود. کاوانو افزود: تردیدی ندارم که ترکیه از دغدغه‌های اصلی دولت بایدن خواهد بود.

روسیه، ارمنستان و آذربایجان روز دوشنبه بیانیه مشترکی درباره توقف جنگ در منطقه قره باغ را به امضا رساندند. آتش بس تازه که از روز دوشنبه در منطقه قره باغ به اجرا درآمده، آذربایجان و ارمنستان را به توقف در مواضع خود و تبادل زندانیان ملزم می‌کند و بر اساس آن با اعزام نیرو‌های حافظ صلح روسیه به این منطقه موافقت شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
musavi
۱۹:۵۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
بصیرت
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۱۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
به نظر من بهتر است ترکیه در مناقشه به نمایندگی از جبهه مسلمانان حضور داشته باشد چراکه به روسیه اطمینان وجود ندارد و همیشه از پشت خنجر زده .تازه ارمنستان به نظرم مستعمره ه روسیه هست. و تو این وسط شیطنت میکند . بهتر بود آذربایجان جنگ رو ادامه میداد تا حرف و حدیثی نمی ماند. و سرزمینهایش را آزاد میکرد .و تازه روسیه نیز وارد ماجرا نمیشد.
Netherlands
musavi
۰۴:۰۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
ترکیه درمقایسه با ایران برای اروپا و آمریکا خطرناک ترهست ..
ایران فقط دنبال حق خودش هست نه بیشتر اما اردوغان را ولش کنند سهم ترکیه از قطب جنوب و شمال را هم طلب میکنن بلند پروازی رو به مرحلهٔ جنون کشیده این آدمِ دو رو و دمدمی مزاجِ و طماع ..
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۵۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
کارشناس مسائل بین الملل و خاورمیانه
آخرین اخبار