مقرربگیران بیمه بیکاری حداقل ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال دریافت می‌کنند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد گفت: دریافتی مقرربگیران بیمه بیکاری از ابتدای خرداد ماه سال جاری، ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال تعیین شد.

بارزان دانشمند رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد با اعلام اینکه حداقل دریافتی مقرر بگیران بیمه بیکاری ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال است، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: از اول خرداد ماه امسال تاکنون؛ ۴۵۹ نفر در سامانه جامع روابط کار برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۶۷ نفر تعیین تکلیف شده و مقرری آن‌ها در حال پرداخت است و سایر واجدین شرایط نیز تا انتهای آبان ماه تعیین تکلیف خواهند شد.

دانشمند با اشاره به اینکه بر اساس اعلام دولت به کسانی که در پی شیوع ویروس کرونا کار خود را از دست دادند، بیمه پرداخت می‌شود، اضافه کرد: از دست دادن شغل می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد، اما مطابق قانون بیمه بیکاری صرفاً افرادی که بدون میل و اراده بیکار شده اند، حمایت می‌شوند.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد بیان کرد: مقرری بیمه بیکاری تعیین‌شده تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که مشمول قانون کار و قانون بیمه بیکاری باشند و صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان اختیاری و همچنین کارگران فصلی که در پایان فصل کار بیکار می‌شوند را شامل نمی‌شود.

این مقام مسئول در مهاباد اذعان کرد: افرادی که از اسفند ۹۸ بیکار شده اند تا قبل از خرداد ۹۹ بر اساس مصوبه هیأت دولت، حداقل ۱۰۰ میلیون ریال مقرری بیکاری دریافت می‌کردند، اما از خردادماه این میزان بر اساس قانون بیمه بیکاری و همچنین شرایط ۵۵ درصد میانگین دستمزد سه ماهه قبل از بیکاری و افراد تحت تکفل که این میزان از مبلغ ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال کمتر نیست؛ پرداخت خواهد شد و همچنین به ازای هر فرد تحت تکفل ده درصد حداقل دستمزد اعلامی شورای عالی کار به رقم بیمه بیکاری اضافه می‌شود.

او یادآور شد: مشمولان برخورداری از مقرری بیمه بیکاری ناشی از بیماری کرونا و همه کارگران بنگاه‌هایی که متاثر از بیماری کرونا کارشان را از دست داده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه bimebikari.mcls.gov.ir ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.