روایتی گذرا از کارنامه پر بار پیشکسوت فوتبال ایران + فیلم

محمود یاوری سرمربی اصفهانی سابق تیم ملی فوتبال ایران بعد از تحمل یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمود یاوری ۱۸ مهر سال ۱۳۱۸ در شهر اصفهان متولد شد.

او فوتبالش را از تیم شاهین اصفهان شروع کرد؛ تیمی که بعد‌ها سپاهان نام گرفت. او از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۰ در تیم پاس تهران توپ زد و در این سال بود که کفش‌ها را آویزان کرد.

محمود یاوری در سال ۱۳۶۳ به بالاترین درجه مربیگری رسید و هدایت تیم ملی فوتبال ایران را در ۶ بازی برعهده گرفت که تیم ملی فوتبال ایران در هر ۶ بازی به پیروزی رسید.

 محمود یاوری پیشکسوت فوتبال و بازیکن فوتبال ایرانی بازنشسته و مربی فوتبال که سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران را در کارنامه ورزشی خود دارد و از پیشکسوتان و بزرگان فوتبال ایران است که بیش از ۶ دهه در زمینه فوتبال فعالیت کرده و خدمات ارزنده و افتخارات زیادی را برای فوتبال کشورمان کسب کرده است.

او (۱۸ مهر ۱۳۱۸ –۲۰ آبان ۱۳۹۹) سرمربی فوتبال  ایران بود و فوتبال را از تیم شاهین اصفهان (سپاهان فعلی) آغاز کرد و تا سال ۱۳۴۲ عضو این باشگاه بود.

 در سال ۱۳۴۲ به عضویت تیم پاس تهران درآمد و تا سال ۱۳۵۰ در این تیم حضور داشت. یاوری در سال ۱۳۵۰ به عنوان بازیکن فوتبال، بازنشسته شد.

یاوری در سال ۱۳۶۳ (۱۹۸۴ میلادی) به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شده‌است و در شش بازی که تیم ملی فوتبال ایران را هدایت کرد، در هر ۶ بازی پیروز شد.

محمود یاوری در سال ۱۳۵۶ سرمربی تیم ملی جوانان فوتبال کشور شد و در سال ۱۳۵۷ حضور در تیم ملی ب و تیم ملی امید را تجربه نمود.

طی سال‌های ۱۳۷۰ و ۱۳۷۱ به مربیگری مجدد در تیم ملی جوانان رسید و در سال ۱۳۸۴ هم مدیر تیم ملی فوتبال جوانان شد.

از تیم‌های باشگاهی او که مربیگری کرده می‌توان به سپاهان، ذوب آهن، فجر سپاسی، برق شیراز، شاهین بوشهر، تراکتورسازی تبریز، ابومسلم مشهد، صبای قم، استقلال اهواز، پاس، استیل‌آذین، راه‌آهن و مس کرمان اشاره کرد.

این پیشکسوت فوتبال ایران چند صباحی بود که به دلیل بیماری راهی بیمارستان شده بود و با وجود تلاش فراوان پزشکان شرایط جسمانی اش بهبود پیدا نکرد و صبح  امروز ۲۰ آبان دار فانی را در سن ۸۱ سالگی وداع گفت.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار