پوتین: به دنبال پیوستن به یک مسابقه جهانی تسلیحاتی نیستیم

رئیس جمهور روسیه با تاکید بر مدرن سازی نیرو‌های هسته‌ای استراتژیک این کشور اعلام کرد به دنبال پیوستن به یک مسابقه جهانی تسلیحاتی نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز سه شنبه تأکید کرد که این کشور «به مدرن سازی نیرو‌های هسته‌ای استراتژیک خود ادامه خواهد داد و به طور سیستماتیک تمام مولفه‌های آن‌ها را تقویت می‌کند، ولی به دنبال پیوستن به یک مسابقه جهانی تسلیحاتی نیست».

پوتین ضمن دیدار با مقامات وزارت دفاع، روسای ادارات فدرال و تشکیلات صنایع دفاعی روسیه هشدار داد که سیستم کنترل سلاح متزلزل و در حال تخریب است و تقویت قدرت تسلیحات هسته‌ای این کشور تنها راه برای اطمینان از امنیت ارتش روسیه و به طور گسترده تر، ثبات جهانی است.

پوتین با تاکید بر قدرت بازدارندگی تسلیحات هسته‌ای افزود: حفظ چنین توازنی در نیرو‌ها تهدید درگیری گسترده نظامی را لغو می‌کند؛ در واقع، هرگونه تلاش برای باج خواهی یا فشار علیه روسیه را بی معنی می‌کند.

پوتین پیشتر بر تقویت سامانه‌های پدافندی-فضایی و قدرت هسته‌ای روسیه تاکید کرده و گفته بود روسیه تمام تلاش خود را برای تقویت توان نیرو‌های مسلح خود به کار خواهد بست.

پیش از این، شبکه سی ان ان با اشاره به تصاویر ماهواره‌ای کارشناسی شده موسسه «پلانت لبز» ادعا کرده بود که روسیه در حال آماده سازی برای از سرگیری آزمایش موشکی کروز هسته‌ای «بور وستنیک» در حوالی قطب شمال است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار