نخستین مدرسه ویژه دانش آموزان اوتیسم در سنندج کلنگ زنی شد

کلنگ احداث اولین مدرسه مستقل اوتیسم استان کردستان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در سنندج به زمین زده شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور در آیین کلنگ‌زنی مدرسه خیر ساز اوتیسم شهرستان سنندج گفت: ساخت یکصدوسومین مدرسه از ۲۱۰ فضای آموزشی مورد نیاز آموزش و پرورش استثنایی در قالب طرح از خشت تا بهشت آغاز شد.

او افزود: این پروژه آموزشی توانبخشی یکی از ۱۴ مدرسه ویژه دانش‌آموزان طیف اوتیسم است که طی سال آینده در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور بیان کرد: این مدرسه خیرساز در دو هزار و ۵۰۰ متر مربع دارای۱۴ کلاس درس، اتاق‌های کاردرمانی، گفتاردرمانی، فضای مناسب فعالیت‌های هنری و ورزشی و سالن جلسات به بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی افزود: خدمات آموزشی و خدمات غیر دارویی از قبیل روانشناسی، کار درمانی، گفتاردرمانی، بازی درمانی، شن درمانی، ماساژ درمانی و سفالگری در این مرکز به دانش‌آموزان اوتیسم ارائه می‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور تصریح کرد: آموزش و پرورش استثنایی کردستان در سال تحصیلی جاری به ۹۵ دانش‌آموز طیف اوتیسم خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی ارائه می‌دهد.

او افزود: سعی براین است پایان نیاز به مدارس استثنایی را در کشور جشن بگیریم و تا پایان سال ۱۵۰ مورد ساخت مدارس اتیسم را اجرایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.