رئیس مجلس ارمنستان زیر کتک‌های معترضان خشمگین بیهوش شد!+ فیلم

به دنبال حمله معترضان به توافق صلح در منطقه قره‌باغ به پارلمان ارمنستان، رئیس مجلس این کشور مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت و در نهایت بیهوش شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، معترضان به توافق صلح آمیز برای پایان دادن به جنگ در منطقه قره باغ، خشمگین به ساختمان‌های دولتی در ایروان در پایتخت ارمنستان، به ویژه پارلمان این کشور حمله کردند و با سر دادن شعار «نیکول به ما خیانت کرده است»، نام او را از سر در دفترش پایین کشیدند.

بلافاصله پس از اعلام نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان درباره معامله «دردناک» با جمهوری آذربایجان، صدها نفر در اعتراض به این تصمیم به خیابان‌ها آمدند. در جریان این اعتراضات، شیشه پنجره‌های محل اقامت پاشینیان به دست معترضان شکسته شد.

با شروع درگیری‌ها و پرتاب اشیاء، جمعیت نیز به اجبار به پارلمان ارمنستان راه یافتند. رئیس مجلس ارمنستان نیز گرفتار معترضان و بر اثر ضرب و شتم بیهوش شد.

با امضای توافقنامه صلح جدید پاشینیان که با میانجیگری روسیه انجام شد، جمهوری آذربایجان صاحب امتیازاتی می‌شود که دهه‌هاست به دنبال آن است، موضوعی که موجب خشم معترضان شده است.

این توافق نامه از نیرو‌های ارمنی می‌خواهد تا کنترل برخی مناطق را که در خارج از مرز‌های قره باغ از جمله منطقه شرقی آغدام در دست گرفته، تحویل دهد. این منطقه از نظر آذربایجان دارای وزن نمادین شدیدی است و شهر اصلی آن در جریان درگیری‌ها کاملاً غارت شده و تنها بنای سالم باقی مانده مسجد جامع آن است؛ ارامنه همچنین منطقه لاچین را که جاده اصلی منتهی قره باغ به ارمنستان را در اختیار دارد، واگذار خواهند کرد.

ویدئو‌های خبری حاکی از آن است که نیرو‌های حافظ صلح در حال سوار شدن به هواپیما‌های نظامی برای اعزام به قره باغ به منظور نظارت بر خروج نیرو‌های ارمنی از منطقه‌ای هستند که از زمان جنگ بین کشور‌های همسایه در اوایل دهه ۱۹۹۰ به وجود آمده بود.

پاشینیان در بیانیه‌ای که در صفحه فیس‌بوکش منتشر کرد، گفت: این تصمیم برای من و مردم ارمنستان بسیار سخت بود و توافق صلح جدید به طرزی باورنکردنی برای ما دردناک است. احزاب مخالف خواستار استعفای او و انتقال قدرت به یک هیئت حاکمه موقت تا پایان جنگ هستند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
ارمنستان و آذربایجان هر دو باید به ایران بازگردند حال که ننگنامه های ترکمان چای و گلستان به پایان رسیده اند زمان بازگشت اراضی کشورمون و خاک ایران هست....... درود بر ایران بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
حق با آذربایجان است
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۶:۴۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
ارامنه ملتی مظلوم هستند که در طول تاریخ بیشتر سرزمینهای خود را از دست داده اند یک نمونش نسل کشی ارامنه توسط ترکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
چطور يه عده جرأت كردن به نماينده مجلس كه صدها هزار نفر انتخابش كردن بي احترامي كنن
Italy
M
۱۴:۲۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
این توافق مرز مشترک ایران با ارمنستان را قطع می کند تا نخجوان و آذربایجان را بهم وصل کند
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۳:۵۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
حق در نهايت به حقدار مي رسد. ياشاسين آذربايجان
آخرین اخبار