زندگی اسلامی ریشه در قرآن دارد

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان گفت: سبک زندگی اسلامی ریشه در قرآن دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ علی مختاری مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان در جمع بسیجیان حوزه مقاومت شهیده هاجریان با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی ریشه در قرآن کریم دارد، گفت: مهمترین، اصلی‌ترین و گرانبهاترین گوهر کانون خانواده، داشتن امنیت و آرامش است.

او  با بیان اینکه تلاش تمام انبیاء تربیت انسان بوده است گفت : انسان موجودی اجتماعی و اشرف مخلوقات است و تلاش انبیاء الهی برای این بوده است که انسان را به صراط مستقیم دعوت کنند و انسان با حرکت در این مسیر ، به سعادت برسد.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان  با اشاره به اینکه متاسفانه امروز رسانه‌های غربی دین ، فرهنگ و سبک زندگی ما را هدف قرار داده اند، گفت: متاسفانه مردم به سبک زندگی سنتی کمتر توجه می‌ کنند.

مختاری با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی از مفاهیم علوم اجتماعی،علم جامعه شناسی و مردم‌شناسی است، گفت: سبک زندگی به مجموعه رفتارها، مدل‌ها، الگوها و کنش‌های افراد اطلاق می‌شود.

او با بیان اینکه تقلید از غرب فاجعه‌ای برای سبک زندگی اسلامی ایرانی است، گفت: روی آوردن به تمدن و سبک زندگی غربی یعنی فاجعه و ضرر، فاجعه‌ای که بعضی مواقع قابل جبران نیست.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه غربی‌ها می‌خواهند روش‌های زندگی و سبک و سلوک زندگی خودشان را به دیگر ملت‌ها تحمیل کنند، عنوان کرد: امروز تمدن غربی یعنی مظهر کامل زورگویی و تحمیل تجمل‌گرایی است.

مختاری در ادامه با اشاره به ویژگی‌های جامعه متمدن، خیرخواه بودن انسان، مصرف از تولیدات خود و وابسته نبودن به غرب را از جمله ویژگی‌های چنین جامعه‌ای برشمرد.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان افزود: ارتباط با نهج البلاغه، قرآن کریم، ترویج فرهنگ زندگی ائمه معصوم (ع) در زندگی، سحرخیزی، توجه به نماز اول وقت، استغفار کردن، انفاق و صدقه دادن، صله رحم، دادن خمس و زکات، رزق و روزی حلال، خوش قول بودن، داشتن صداقت و راستگویی، قناعت کردن معیارهای اصیل و تکنیک‌های سبک زندگی اسلامی است.

او با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی ریشه در قرآن دارد، گفت: مهمترین و اصلی‌ترین و گرانبهاترین گوهر کانون خانواده، داشتن امنیت و آرامش است، چراکه اگر در خانه آرامش و امنیت باشد بدون شک فرزندان به رشد و کمال می‌رسند.

مختاری بیان کرد: هر جا که غربی‌ها وارد شدند تاریخ ملت‌ها ،فرهنگ بومی و محلی، زبان و اقتصاد آنها را تغییر دادند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار