لودریان: گزینه‌های مختلفی از جمله تحریم برای مقابله با ترکیه روی میز است

وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای خواستار تغییر رفتار ترکیه و تحریم علیه این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه با نشریه اوئست فرانس درباره حوادث اخیر در فرانسه و نیز موج نفرت ضد فرانسوی در جهان اسلام گفت‌وگو کرد. او ضمن غیرقابل پذیرش خواندن رفتار ترکیه خواهان پاسخ اتحادیه اروپا به رفتار این کشور شد.

وزیر امور خارجه فرانسه ضمن واکنش به پویش ضد فرانسوی برخی کشور‌های مسلمان افزود: از سال ۲۰۱۵ تاکنون تهدید تروریستی وجود دارد و در رابطه با اختلاف نظر ترکیه با فرانسه و اروپا برای برقراری تحریم‌های احتمالی علیه این کشور، همه گزینه‌ها روی میز است.

لودریان، تحولات اخیر را در چهار سطح قابل بررسی دانست. سطح نخست، خود اقدام است، یعنی حمله از سوی گروه‌هایی مانند داعش و القاعده و اقدامات افراد متاثر از این ایدئولوژی (وهابیت). در سطح دوم نیز پویش ناسزا، تهمت و تنفرپراکنی از جانب برخی کشور‌ها و گروه‌هاست.

وزیر امور خارجه فرانسه، سطح سوم این ماجرا را سوءتفاهمات در شبکه‌های اجتماعی که تنفر را تشدید می‌کند، دانست.

او افزود در نهایت، دو عامل آخر منجر به ابزارسازی برای افکار عمومی می‌شود تا این تفکر را افزایش دهند که فرانسه و اروپا مخالف اسلام هستند.

لودریان همچنین به انتقادات اخیر ترکیه به ویژه انتقادات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور که مستقیماً از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه انتقاد کرده بود، پرداخت و تصریح کرد این اقدام حمله به ارزش‌های اروپایی است.

او تصریح کرد این موضوع غیرقابل پذیرش و غیرمسئولانه است. ترکیه آشکارا تحریم علیه ما را خواستار شده که این اقدام، غیرقابل پذیرش است.

وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد در نشست ماه دسامبر درباره این کشور‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد. لودریان گفت گزینه‌های مختلفی از جمله تحریم‌ها روی میز هستند. اگر رفتار ترکیه تغییر نکند، همه اقدامات روی میز است.

او در پایان، به موارد اختلافات عمده میان ترکیه و اتحادیه اروپا از جمله منطقه قره‌باغ، شرق مدیترانه، لیبی و سوریه اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار