کرونا بازار نفت را هم کساد کرده است؛

قرنطینه اروپایی‌ها تقاضای نفت را پایین می‌آورد

بنا بر اعلام آژانس بین المللی انرژی، مقررات جدید قرنطینه‌ای که کشورهای اروپایی اعمال کرده‌اند تقاضای جهانی نفت را کاهش خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «کیسوک ساداموری» مدیر آژانس بین المللی انرژی در امور بازار انرژی و امنیت امروز در گفتگو با خبرنگاران و گزارشگران رسانه‌های ارتباط جمعی اعلام کرد مقررات قرنطینه و محدودیت‌های خارج شدن از منزل برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا که کشور‌های اروپایی به اجرا گذاشته اند تهدیدی برای تقاضا برای نفت در سطح جهان است. وی با این حال خاطر نشان کرد تاثیر این دور از قرنطینه‌ها کمتر از دور نخست است.

او در بخش دیگر از سخنان خود در همین ارتباط چنین تصریح کرد: امروز بخش بزرگی از قاره اروپا در قرنطینه است. این امر بی شک تاثیرات منفی زیادی بر بازار نفت خواهد گذاشت. چون این بار مدارس باز هستند و برخی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها نیز به فعالیت‌های اقتصادی‏ و مالی خود ادامه می‌دهند.

با این حال قیمت دو شاخص عمده نفتی جهان، یعنی ‏نفت ‏خام سبک ‏‏برنت دریای شمال و ‏‏نفت خام سبک و شیرین شاخص ‏‏نیویورک، بعد از آنکه در ماه آوریل امسال به بیشترین میزان طی ۲۰ سال گذشته کاهش یافت اکنون روند افزایشی خود را طی می‌کند. به طوری که بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏، که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏ نفت داد و ستد شده در ‏‏بازار اروپا ‏استفاده می‌شود به ۴۰ دلار در هر بشکه رسیده است.

این کارشناس افزود صنعت نفت و گاز آمریکا نیز با دقت به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نگاه می‌کند. درست مانند اتحادیه اروپا نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا خواستار گذار از انرژی فسیلی به انرژی‌های برگشت ‏پذیر و پاک مانند نیروی برق‌آبی، ‏انرژی خورشیدی، انرژی ‏بادی و ... هستند، اما سنا همچنان در اختیار جمهوریخواهان است و از همین رو اگر جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، بخواهد قانونی در این خصوص تصویب کند با مخالفت مجلس سنای آمریکا مواجه خواهد شد.

آخرین پیش بینی آژانس بین المللی انرژی به ۱۴ اکتبر امسال بر می‌گردد که در آن زمان هنوز کشور‌هایی مانند فرانسه و آلمان مقررات قرنطینه و محدودیت‌های خارج شدن از منزل برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا اعمال نکرده بودند. آژانس بین المللی انرژی قرار است پنجشنبه این هفته تحلیل خود از بازار نفتی را ارائه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار