مدیرکل راه و شهرسازی قم عنوان کرد؛

احداث ۱۳ هزار واحد مسکونی در قم

صبوری گفت: براساس نیازسنجی طرح جامع مسکن در قم باید ۱۳ هزار و ۲۵۸ واحد مسکونی احداث شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در جلسه شورای تامین مسکن قم گفت: در شهر قم ۱۰ هزار و ۶۱۵ واحد، در شهر‌های دیگر استان ۴۲۰ واحد و در ذیل طرح بازآفرینی شهری محلات بافت فرسوده و ناکارآمد ۲ هزار و ۲۲۳ واحد مسکونی باید احداث شود.

صبوری عنوان کرد: از تعداد کل ثبت‌نام‌شدگان طرح اقدام ملی مرحله اول (۴۴۰۰ نفر)، حدود ۳۱۰۰ نفر تاکنون حائز شرایط شناخته‌شده‌اند و بررسی و پالایش دیگر متقاضیان همچنان ادامه دارد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص پیشرفت پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن توضیح داد: خوشبختانه استان قم جزو سه استان برتر در این طرح است و به لحاظ پیشرفت عملیات عمرانی و انجام امور متقاضیان عملکرد خوبی داشته‌ایم.

صبوری با اشاره به کمبود زمین در شهر قم برای ساخت و تولید مسکن، بیان کرد: در جلسه اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور با الحاق اراضی ۶۳ هکتاری بلوار آیت‌الله بروجردی موافقت شد و امیدواریم برای تقاضای مسکن شهروندان، از ظرفیت‌های دیگر اراضی شهر قم برای عرضه مسکن مناسب استفاده نماییم.

او با اشاره به این‌که در محله ۱۰ پردیسان برای بیش از ۱۵۰۰ متقاضی مسکن ملی، مسکن احداث خواهد شد،عنوان کرد: در این جلسه بر همکاری و تعامل مناسب دستگاه‌های عضو شورای مسکن برای تسریع در عملیات عمرانی محله ۱۰ پردیسان تاکید شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم به اهمیت خانه‌دارشدن کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: براساس برآورد اولیه ۱۴هزار کارگر ساختمان در قم وجود دارند که براساس گزارش‌ها حدود هفت هزار از آن‌ها نیازمند مسکن هستند و باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار