۱۵ درصد مشترکان برق آذربایجان‌شرقی، پرمصرف هستند

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۴ درصد مشترکان خانگی در حوزه مصرف برق در استان کم مصرف، ۵۳ درصد خوش مصرف و ۱۵ درصد پرمصرف هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،اکبر فرج زاده مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی با اشاره به طرح‌های ملی اجرا شده‌ی شرکت توزیع برق در سال گذشته  گفت:هر کدام از طرح‌ها در راستای تحول دیجیتال بوده و با حذف قبوض کاغذی، اصلاح الگوی مصرف و حذف تردد‌های زائد اجرایی شد.

اوافزود: طرح حذف قبوض کاغذی نیز به طور ۱۰۰ درصدی اجرا شده و اکنون ۱۰۰ درصد قبوض به طور پیامک برای مشتریان ارسال می‌شود.

او با بیان این‌که براساس آمار رسمی، مصرف انرژی ایران در حوزه‌ی خانگی دوبرابر میانگین جهانی است گفت:مدیریت مصرف و مصرف تعادل در دین اسلام مورد تاکید واقع شده و نهادینه کردن اصلاح الگوی مصرف انرژی یکی از راهکار‌های اساسی برای مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف انرژی برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خاطرنشان کرد: مشترکان خانگی که مصرف برق آن‌ها در مناطق عادی در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریور زیر ۱۰۰ کیلو وات و در سایر فصول زیر ۸۰ کیلو وات باشد، معادل هزینه‌ی برق مصرفی خود پاداش دریافت خواهند کرد.

فرج زاده حذف مراجعات حضوری مشترکان را ضرورتی برای مقابله با شیوع کرونا دانست و گفت: از ابتدای آذرماه، ۳۹ خدمت به طور غیرحضوری برای مشترکان ارائه خواهد شد و اپلیکیشن "برق من" برنامه‌ای قابل دانلود از سایت شرکت توزیع برق استان eacdc.ir, tavanir.org.ir است.

او در خصوص کشفیات دستگاه‌های ماینر در آذربایجان شرقی افزود: علی رغم صدور دستورالعمل‌ها، وجود ماینر در برخی شهرستان‌ها مشکلاتی برای ما ایجاد می‌کند و تاکنون بیش از ۶۰ مورد کشف و ضبط ماینر در استان رخ داده و پنج هزار و ۲۵۰ دستگاه ماینر توقیف شده است؛ همچنین، بیش از ۵۰ پرونده‌ی حقوقی برای کشفیات ماینر در استان تشکیل شده است.

او با اشاره به بهره‌مندی برخی از روستا‌ها در استان از انرژی خورشیدی گفت: در گذشته، پنج روستا در استان از انرژی خورشیدی بهره‌مند بود که به دلیل برخی مشکلات، اکنون از برق استفاده می‌کنند و در حال حاضر، تنها دو روستای استان از نیروگاه خورشیدی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی  با اشاره به مطالبات اداره کل توزیع برق استان  افزود: مطالبه‌ی کلی ما از مشترکان ۷۰ میلیارد تومان است که از این میزان، ۴۰ میلیارد تومان شامل مطالبات از ارگان‌های دولتی است.

فرج زاده با بیان این‌که آذربایجان شرقی جزو استان‌های خوش مصرف کشور است یادآور شد: شهرستان‌های جلفا و میانه به دلیل گرمی هوا نسبت به سایر شهرستان‌ها برق زیادی مصرف می‌کنند.

او با بیان این‌که کم‌تر از یک درصد قطعی برق در استان داریم گفت: بعد از اعلام اخطار به مشترکان، قطعی برق در آخرین مرحله قرار داشته و این روند نیز در بیشتر موارد منجر به یک درصد قطعی می‌شود.

او با تاکید بر این‌که خانه باغ‌ها جزو مشترکانی با سایر مصارف هستندافزود: برق امید شامل خانه باغ‌ها نمی‌شود و کسانی هم که به طور دائم در خانه باغ مستقر هستند، باید طی مکاتبه‌ای به ما اعلام کنند تا بررسی‌های لازم در این راستا انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.