مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی مطرح کرد؛

کاهش یک میلیونی سفر‌های درون شهری

ترفع گفت: در حال حاضر یک میلیون سفر درون شهری کاهش پیدا کرده و هزینه‌های بخش خصوصی با این میزان مسافر بر طرف نمی‌شود و ترجیح می‌دهند دیگر فعالیت نکنند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه برای فعالیت اتوبوس‌ها پیش فرض‌هایی لازم است گفت: در شرایط کرونا که امکان پرداخت نقدی نیز وجود ندارد این پیش فرض اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: پیش فرض یعنی اتوبوس مجهز به دستگاه کارت خوان بلیط الکترونیک باشد. عمدتا اتوبوس‌هایی که به صورت دربستی مورد استفاده قرار می‌گیرند مجهز به کارت خوان نیستند و این یک بخش قضیه است. بحث دیگر این است که فعالیت اتوبوس‌های بخش خصوصی در شرایط کرونایی به صرفه نیست.

وی افزود: در حال حاضر یک میلیون سفر درون شهری کاهش پیدا کرده و هزینه‌های بخش خصوصی با این میزان مسافر بر طرف نمی‌شود و ترجیح می‌دهند دیگر فعالیت نکنند.

ترفع تصریح کرد: تنها راهی که الان وجود دارد این است که دولت به کمک حمل و نقل عمومی بیاید .حمل و نقل عمومی سرویس یا خدمتی است که بر طرف کردن نیاز‌های آن بر عهده دولت و شهرداری است که شهرداری تا جایی که توانایی دارد این حمایت را انجام داده است.

وی بیان کرد: دولت باید یارانه در اختیار ما قرار دهد و اگر دولت این یارانه را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد حتما دوباره فعالیت می‌کنند. در مجموعه‌ی شرکت واحد ۴۱۹ اتوبوس دربستی در شهر تهران داریم که به دلیل فرسودگی هر روز فعالیت نمی‌کنند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اظهار کرد: از ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۱۱ شب اتوبوس‌های ما فعالیت می‌کنند و اتوبوس‌های بی آر تی نیز فعالیت ۲۴ ساعته دارند و به جزء اتوبوس بی آر تی دو خط دیگر نیز در تهران به صورت شبانه فعالیت می‌کنند.


بیشتر بخوانید

افزودن ۲۵۰ اتوبوس و مینی بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار