خداکرمی در تذکر پیش از دستور:

انتقاد عضو شورای شهر از برگزاری برنامه های شهرداری در روزهای کرونایی

خدا کرمی نسبت به برگزاری برنامه های شهرداری تهران در روزهای کرونایی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود که در جلسه علنی شورای شهر تهران ایراد کرد، گفت: کم کم به مرگ‌های روزانه 200 نفر در تهران می‌رسیم، چنانچه در حال حاضر 6 هزار نفر در بیمارستان‌های تهران بستری هستند که نزدیک 3 هزار نفرشان به دستگاه متصل هستند.
عضو شورای شهر با بیان اینکه به دلیل شرایط مذکورامکان بالارفتن آمار مرگ و میر وجود دارد، اظهار کرد: از این جهت ضروریست که سخت گیری بیشتری در خصوص اجرای شیوه نامه های بهداشتی شود.
وی در ادامه اظهار کرد:نکته بعدی این است که شاهدیم هر روز در شهرداری یک برنامه افتتاحیه، بازدید و برنامه‌های مختلف حضوری طراحی می‌شود. این کار در شرایط فعلی چه ضرورتی دارد؟‌
خداکرمی با تاکید بر اینکه بهتر است از پتانسیل رسانه‌ای استفاده شود گفت: در این شرایط باید افتتاح پروژه‌ها با حداقل افراد انجام شود و به جای این وضع، از قدرت رسانه استفاده کنیم و خودمان به فاجعه دامن نزنیم.
وی افزود: از طرفی شورا به تعطیلی دوهفته‌ای اصرار می‌ورزد و از طرف دیگر شهرداری مشکلاتی را برای کارمندانش ایجاد می‌کند.
خداکرمی اظهار کرد: من به شهردار تهران تذکر می‌دهم که ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شهرداری، ‌موارد تخطی شده سایرنهادها را در ستاد مقابله با کرونا پیگیری کند.

وی با ابراز تاسف از اینکه با وجود درخواست‌های مکرر تعطیلی دوهفته‌ای تهران اجرا نشد، گفت: دستورالعمل ضعیفی توسط ستاد مقابله با کرونا ابلاغ شده که آن هم اجرا نمی‌شود.
خداکرمی با بیان اینکه ‌توصیه دولت دورکاری حداقل 50 درصد نیروی انسانی است اظهار کرد: بسیاری از دستگاه‌های دولتی مانند وزارت راه و شهرسازی،‌ وزارت صمت، این دستور را اجرا نمی‌کنند و شهروندان به آن اعتراض دارند.
وی با بیان اینکه متاسفانه در شهرداری هم اوضاع به همین وضع است اظهار کرد: یکی از مشکلات امروز ازدحام در وسایل حمل و نقل عمومی است که دلیل اصلی آن رعایت نکردن شیوه نامه های عمومی نظیر دورکاری و فاصله‌گذاری دستگاه‌هاست که کارمندان مجبور به حضور در محل کار هستند.
او با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی نرفتن کارمندان به محل کار فایده بیشتری برای کشور دارد، گفت: در شرایطی که برخی سازمان‌های زیر نظر شهرداری مانند بهشت زهرا و سازمان پسماند نمی‌توانند از دورکاری برخوردار شوند، شهرداری باید دورکاری در دیگر سازمان‌های خود را به صورت دقیق اجرا کند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار