صدیقی: علی نژاد نقش ویژه‌ای در تدوین آیین نامه کمیته اخلاق جهانی داشته است

رئیس فدراسیون ووشو درباره آیین ‎نامه اخلاقی فدراسیون جهانی این رشته ورزشی توضیحاتی داد.

امیر صدیقی در گفت‎ و گو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ابلاغ آیین‎ نامه اخلاقی فدراسیون جهانی ووشو به فدراسیون‎های عضو اظهار کرد: فدراسیون جهانى ووشو IWUF دارای مسئولیت مشخصی برای حفاظت از تمامیت و اعتبار ووشو در سرتاسر جهان است.

رئیس فدراسیون ووشو گفت: طبق برنامه  هفته گذشته فدراسیون جهانی ووشو کد اخلاقى خود را به فدراسیون‌هاى عضو ابلاغ کرد که منعکس کننده اصول آیین‌نامه اخلاقی IWUF است. این کد معرف مهمترین ارزش‌های درونى برای رفتار و اخلاق در حیطه کاری IWUF و همچنین طرفین خارجی است. مهدی علی‎نژاد معاون ورزش قهرمانی وزیر ورزش و جوانان نیز عضو کمیته اخلاق فدراسیون جهانی است که در تدوین این آیین ‎نامه نیز نقش پررنگی داشته است.

صدیقی بیان کرد:  فدراسیون جهانی ووشو مداوم در تلاش است تا از وجهه این رشته ورزشی محافظت کند و  این امر شامل جلوگیری از هرگونه مخاطره یا آسیب‌های ناشی از روش‌ها یا اعمال غیرقانونی، غیراخلاقی و خلاف موازین رفتاری است.  

او گفت: رفتار افراد مقید به آیین ‌نامه فوق باید منعکس کننده این واقعیت باشد که آن‌ها به هر شکل حامی اصول و اهداف IWUF، کنفدراسیون‌ها، فدراسیون‌هاى عضو، لیگ‌ها و باشگاه‌ها باشند و از انجام هرآنچه که ممکن است به این اهداف و مقصود‌ها آسیب برسانند خودداری کنند. آن‌ها باید اهمیت تبعیت‌شان از IWUF، کنفدراسیون‌ها، اتحادیه‌ها و باشگاه‌ها را محترم شمرده و در ایفای نقش خود صادقانه عمل کنند.

رئیس فدراسیون ووشو در پایان خاطر نشان کرد: همچنین این افراد باید احترام مضاعفی برای ارزش درونى بازی جوانمردانه در تمامی جنبه‌های کاری‌شان قائل باشند. آن‌ها همچنین باید عهده‌دار مسئولیت‌های اجتماعی و محیطی باشند. این موارد خلاصه‎ای از موضوع ابلاغ آیین ‎نامه اخلاقی فدراسیون جهانی است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.