توئیتر از آغاز رای گیری ۳۸ درصد از توئیت‌های ترامپ را حذف کرده است

توئیتر از روز آغاز رای گیری آمریکا تاکنون ۳۸ درصد از توئیت‌های ترامپ در مورد تخلفات انتخابات را حذف کرده است.

.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در طول دوره ریاست جمهوری ترامپ، او به توئیتر اعتماد کرده است تا بتواند رسانه و برگ برنده‌ او باشد، اما از اوایل صبح سه شنبه همزمان با آغاز روند رای گیری در آمریکا، این شرکت تلاش خود را برای بررسی واقعیت توئیت‌های رئیس جمهور افزایش داده و ۳۸ درصد از ۲۹ توئیت و بازتوئیت وی را برچسب گذاری و حذف کرده است. توئیتر با هشدارهایی مبنی بر اینکه او ادعاهای گمراه‌کننده در مورد انتخابات آمریکا را اعلام کرده است، توئیت‌های او را پاک کرده است.

در ماه سپتامبر، توئیتر اعلام کرد که توئیت‌هایی که خوانندگان را در مورد روند رای گیری گمراه می‌کند، مردم را از رای دادن منصرف می‌کند و یا به طور غیرواقعی پیروزی یک نامزد را اعلام می‌کند با تبعاتی برای آن اکانت همراه خواهد بود. اقدامات اجرایی توئیتر بر روی رفتار رئیس جمهور و افراد نزدیک او مانند اعضای خانواده و کارمندان متمرکز بوده است.


بیشتر بخوانید


اگرچه استفاده ترامپ از توئیتر در روز سه شنبه کاملا ملایم بود، اما او در ساعات اولیه چهارشنبه به سرعت بر حجم و سخنان خود شبهه برانگیز خود افزود. وی روز پنجشنبه در توئیتر ادعاهای بی‌اساس در مورد تقلب در انتخابات و دلالت بر پیروزی در ایالت‌هایی که هیچ برنده‌ای تایید نشده بود، کرد.

توئیتر برچسب‌هایی را به ۱۱ توئیت یا بازتوئیت آقای ترامپ اضافه کرد؛ اگرچه یک توئیت که ترامپ به اشتراک گذاشته بود بعدا توسط نویسنده آن حذف شد. اکثر برچسب‌ها می‌گفتند ترامپ مطالبی را به اشتراک گذاشته است که مورد اختلاف نظر است و ممکن است در مورد انتخابات یا روند مدنی گمراه کننده باشد. اما یک توئیت، که در آن دونالد ترامپ به طور قطع ادعا کرده است که برنده پنسیلوانیا، جورجیا و کارولینای شمالی است، آن هم در زمانی که هنوز اعلام رسمی نشده بود.

.

توئیتر قبل از روز انتخابات علیه حساب کاربری ترامپ مداخله کرد و  اکنون در روزهای پس از آنکه رئیس جمهور را در سیستم خود در حالت سکوت قرار می‌دهد، همچنان به این مداخله ادامه می‌دهد. مردم آمریكا حق دارند كه بدانند در این انتخابات چه اتفاقی می‌افتد، اما ترامپ با دادن اطلاعات غلط می‌خواهد که در جریان اطلاع رسانی به رای دهندگان اختلال ایجاد کند. سخنگوی توئیتر گفت این شرکت قصد دارد به اقدامات خود علیه توئیت‌هایی این چنینی که پیش از موعد اعلام پیروزی می‌کنند یا حاوی اطلاعات گمراه کننده هستند، ادامه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار