بازی فوتبال منچسترسیتی - لیورپول/ قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته خیلی زود به هم رسیدند

در ادامه بازی‌های هفته هشتم لیگ برتر انگلیس تیم منچسترسیتی و لیورپول به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه دیدار‌های هفته هشتم لیگ برتر فوتبال انگلیس امشب (یکشنبه) از ساعت ۲۰ تیم منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد میزبان لیورپول خواهد بود تا اولین دیدار قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته لیگ جزیره خیلی زود اتفاق بیفتد.

منچسترسیتی در این فصل شروع بسیار بدی داشته است این تیم در حال حاضر از ۶ بازی خود ۱۱ امتیاز کسب کرده است و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به نیوکاسل در رتبه یازدهم جدول قرار دارد. نایب قهرمان فصل گذشته به لحاظ دفاعی نیز در این دوره ضعیف عمل کرده، این تیم در ۶ مسابقه‌ای که انجام داده ۸ گل دریافت کرده است. این بدترین شروع پپ گواردیولا به عنوان سرمربی در ۱۲ فصل اخیر مربیگری اش بوده است.

تیم این فصل گواردیولا در مقایسه با دیگر تیم‌های او در بارسلونا، بایرن مونیخ و حتی تیم فصل گذشته سیتی بازی‌های کمتری را برده، گل‌های کمتری زده و گل‌های بیشتری دریافت کرده است. فصل گذشته در همین مقطع سیتی ۲۴ گل به ثمر رسانده بود در حالی که امسال این تیم فقط ۹ گل زده است.

در آن سوی میدان لیورپول گرچه اقتدار فصل گذشته را نداشته، اما مدافع عنوان قهرمانی از ۷ بازی ۱۶ امتیاز کسب کرده است و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به ساوتهمپتون و البته با یک بازی کمتر در رتبه دوم جدول رده بندی قرار دارد.

شکست در این بازی به معنی آن خواهد بود که منچسترسیتی در این مقطع ۸ امتیاز از تیم یورگن‌کلوپ عقب خواهد افتاد و جبران این فاصله امتیازی در ادامه کار سخت خواهد شد.

این بازی را می‌توان یک دیدار ۶ امتیازی در نظر گرفت. شکست در این دیدار برای هیچ یک از ۲ تیم در این مقطع فاجعه نخواهد بود، اما تیم برنده را به لحاظ جایگاه جدول و روانی تقویت خواهد کرد.

دیدار‌های پیشین این ۲ تیم بسیار جذاب و پر گل بوده است به طوری که در ۱۰ دیدار گذشته این ۲ تیم در تمام رقابت‌ها ۲۹ گل به ثمر رسیده است و بازی امشب هم به احتمال زیاد از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

هر ۲ تیم با کسب یک پیروزی قاطع و راحت در لیگ قهرمانان به این بازی قدم خواهند گذاشت، منچسترسیتی ۳ بر صفر المپیاکوس را شکست داد در حالی لیورپول ۵ بر صفر آتالانتای ایتالیا را در هم کوبید.

بازی فوتبال منچستر سیتی - لیورپول/ قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته خیلی زود به هم رسیدند

با توجه به اینکه گابریل ژسوس به تازگی از محرومیت رها شده و به ترکیب تیم بازگشته است ممکن است که گواردیولا در این بازی بازهم رحیم استرلینگ را در نوک خط حمله خود قرار دهد و این فرصتی خواهد بود برای این بازیکن گلزن تا بر شمار گل‌های خود بیفزاید. ستاره سابق لیورپول در ۱۰ مسابقه‌ای که در ترکیب اصلی سیتی قرار داشته ۵ بار گلزنی کرده است. او در آخرین بازی ۲ تیم در ماه جولای نیز گلزنی کرد.

در این دیدار برگ برنده لیورپول دیوگو ژوتا خواهد بود که هفته گذشته در لیگ قهرمانان اروپا برابر آتالانتا هتریک کرد تا هفتمین گل فصل خود را برای لیورپول به ثمر برساند. ضمن اینکه او گل‌های پیروزی بخش لیورپول در ۲ دیدار آخر این تیم در لیگ برتر را نیز به ثمر رسانده است.

گرچه این بازیکن در دیدار برابر آتالانتا دچار مصدومیت شد، اما کلوپ گفته است او به بازی برابر منچسترسیتی خواهد رسید.

مصدومان ۲ تیم

در منچسترسیتی سرخیو آگوئرو مهاجم آرژانتینی این تیم در تساوی برابر وستهام از ناحیه همسترینگ مصدوم شد و سه بازی آخر تیمش را از دست داد، هنوز وضعیت او برای بازی امشب مشخص نیست.

فرناندینیو نیز در اولین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان برابر پورتو مصدوم شد و تا پس از تعطیلات لیگ به خاطر بازی‌های ملی، غایب خواهد بود.

بنجامین مندی هم اخیراً مصدوم شده است و پیش بینی می‌شود تا اواخر این ماه حاشیه‌نشین باشد. سیتی برای بازی بازیکن محرومی ندارد.

در لیورپول نیز چند بازیکن مصدوم وجود دارد، تیاگو آلکانتارا از ناحیه زانو و فابیانو از ناحیه همسترینگ مصدوم هستند. چمبرلین از ناحیه زانو مصدوم است و ماه دسامبر بازخواهد گشت، فن‌دایک نیز از ناحیه زانو مصدوم است و زمان بازگشتش مشخص نیست.
لیورپول هم برای این بازی بازیکن محرومی ندارد.

لیورپول در ۶ بازی آخر خود چهار پیروزی یک شکست یک تساوی داشته در حالی که منچسترسیتی در ۶ بازی آخر خود ۳ پیروزی ۲ تساوی و یک شکست داشته است.

آخرین دیدار ۲ تیم به ماه جولای برمی‌گردد که لیورپول به عنوان قهرمان زودهنگام لیگ برتر انگلیس پا به ورزشگاه اتحاد گذاشت، اما ۴ بر صفر از شاگردان پپ گواردیولا شکست خورد.

در لیگ برتر شاگردان گواردیولا در ۴ بازی اخیر خود شکست نخورده اند و لیورپول هم در ۳ بازی بدون شکست مانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار