نجات جان مادر باردار با اعزام بالگرد اورژانس ۱۱۵ به سرآقاسید

نخستین اعزام بالگرد اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری برای نجات مادر باردار سرآقاسیدی انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد حیدری رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین اعزام بالگرد اورژانس استان برای نجات جان مادر و نوزاد سرآقا سیدی امروز انجام شد.

او افزود: امروز ۱۷ آبان ۹۹ از سوی خانه بهداشت روستای سرآقاسید برای نجات مادر باردار با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ تماس برقرار شد و پس از هماهنگی مرکز هدایت عملیات و بحران دانشگاه (EOC) اورژانس هوایی برای نجات جان مادر باردار و نوزادش به منطقه اعزام شد.


بیشتر بخوانید


حیدری اضافه کرد: پس از اعزام تکنسین‌های اورژانس هوایی به محل مادر باردار و انجام اقدامات درمانی مناسب مادر باردار به فرودگاه شهرکرد منتقل و از آنجا به بیمارستان هاجر (س) شهرکرد منتقل شد.

او ادامه داد: این مادر باردار ۴۰ ساله زایمان هفتم خود را داشت.

حیدری گفت: در شش ماهه نخست امسال ۲۳ مورد زایمان در آمبولانس توسط تکنسین‌های اورژانس انجام شد که ۱۵ زایمان در لردگان، شش زایمان در کوهرنگ و دو زایمان در شهرکرد و یک مورد در بن بود.

او افزود: آخرین پرواز بالگرد اورژانس ۱۱۵ استان در سال ۹۷ برای نجات مادر باردار به شهرستان اردل انجام شد که بر اثر سقوط بالگرد امدادهوایی استان چهارمحال و بختیاری پنج سرنشین این بالگرد شامل دو خلبان، یک مهندس پرواز و دو تکنسین اورژانس جان خود را از دست دادند.

حیدری اضافه کرد: در استان ۵۲ پایگاه اورژانس فعال است که از این تعداد ۱۸ پایگاه شهری و ۳۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی فعال است که ۳۵۰ تکنسین اورژانس در این پایگاه‌ها فعالیت دارند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار