جاده‌های ایلام مهمان بارش‌های پاییزی/ رانندگان در این شرایط جوی مراقب باشند

سرهنگ همتی زاده گفت: جاده‌های استان ایلام از بعدازظهر امروز مهمان بارش‌های پاییزی می‌شوند و رانندگان باید در این شرایط جوی مراقب باشند.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ اظهار داشت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی استان از بعدظهر امروز سامانه بارشی وارد استان شده و احتمال آبگرفتگی و سیلاب در معابر وجود دارد.

او افزود : روز‌های بارانی خطرناکترین روز‌ها برای رانندگی هستند و این موضوع می‌طلبد رانندگان با هوشیاری بیشتری رانندگی کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام ادامه داد : هنگامی که در هوای بارانی رانندگی می‌کنید آبگرفتگی‌های مسیر در قسمت‌هایی از جاده‌ها پیدا می‌شوند و از بزرگترین خطراتی هستند که در کمین راننده خواهد بود و زمانی که با سرعت وارد آبگرفتگی می‌شوید نیروی بازدارنده را در مقابل حرکت خودرو حس می‌کنید، و به علت سرعت ناگهانی آج لاستیک با آسفالت اصطکاک پیدا نکرده و احتمال واژگونی برای خودرو بوجود می‌آید.

او افزود : روش صحیح رانندگی در هوای بارانی کاهش سرعت و زیاد کردن فاصله طولی وسیله نقلیه با سایر خودروهاست.

همتی زاده اضافه کرد: با توجه به کوهستانی بودن جاده‌های استان ایلام و بارش نزولات آسمانی، احتمال ریزش کوه در مناطق کوهستانی وجود دارد که در این شرایط رانندگان باید مطابق با شرایط حاکم بر جاده رانندگی کنند و از عجله و شتاب بی مورد در جاده‌ها خودداری کنند

رئیس پلیس راه استان ایلام خاطرنشان کرد: با رعایت نکات ایمنی در حین رانندگی در شرایط نامساعد جوی، تمرکز کامل و توجه جدی راننده به جاده، بیشتر از دیگر مواقع اهمیت دارد.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.