جلوگیری از مهاجرت روستائیان مسجدسلیمان به شهر‌ها با تامین زیرساخت‌ها

بخشدار مرکزی مسجدسلیمان گفت: علیرغم وجود ظرفیت‌های بسیار در روستا‌های این شهرستان، اما نبود زیرساخت‌ها سبب مهاجرت روستائیان به شهر‌ها شده است.

نواب خراسانی بخشدار مرکزی مسجدسلیمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به ظرفیت‌های فراوان در روستا‌های این شهرستان گفت: بی توجهی به زیرساخت‌ها از جمله؛ آب، برق، گاز، جاده مناسب، مدرسه و ... سبب مهاجرت روستائیان به شهرها، مرکز خوزستان و حتی استان‌های مجاور شده است.

او روستائیان این شهرستان را جزو تولیدکنندگان محصولات دامی و کشاورزی دانست و افزود: آن‌ها برای بهره مندی از امکانات مطلوب اقدام به مهاجرت می‌کنند و این امر می‌تواند آثار منفی بر تولید محصولات و اقتصاد استان و حتی کشور بگذارد.

خراسانی به بهبود شرایط زندگی ساکنان برخی از روستا‌ها اشاره کرد و بیان داشت: بحمدالله با ارتقای امکانات در روستا‌هایی نظیر خلیل آباد که پروژه برق آن با تلاش و پیگیری مسئولان مسجدسلیمان و استان خوزستان در حال اجرا است، طی ۴ سال گذشته شاهد مهاجرت معکوس از شهر‌ها به روستا‌ها هستیم و ساخت و ساز منازل، کشاورزی و دامپروری دوباره از سرگرفته شده و روستا درحال احیا است.

بخشدار مرکزی مسجدسلیمان اظهار کرد: همچنین آمادگی خود را برای همکاری با اهالی روستا برای احیای کشاورزی، دامپروری و احداث منازل و جاده اعلام کرده ایم و از هرگونه تلاشی که سبب افزایش و احیای مجدد روستا‌ها شود دریغ نخواهیم کرد، چراکه روستائیان بخش اعظمی از تولیدات کشور و امنیت غذایی را در دست دارند و سعی می‌کنیم برای اشتغال پایدار برای ساکنان ایجاد نمائیم و باتوجه به حجم بسیار بالای محرومیت‌ها نیازمند همت مسئولان استانی و کشوری هستیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.