رئیس فراکسیون زنان مجلس خبر داد؛

تسهیل ازدواج، قانونی بر زمین مانده

قاسم پور گفت: قانون تسهیل ازدواج که مجلس شورای اسلامی ۱۵ سال قبل آن را تصویب کرد همچنان روی زمین مانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی صبح امروز پنجشنبه ۱۵ آبان ماه در نشست بررسی نقش استثنایی زن در سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه اجرای مصوبات مجلس نباید فقط دغدغه نمایندگان مجلس باشد، گفت: قانون تسهیل ازدواج که نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۱۵ سال قبل آن را تصویب و برای اجرا به دولت ارائه کرده بودند همچنان روی زمین مانده است.

او افزود: بسیاری از قوانین برای اجرایی شدن نیازمند همراهی و دغدغه مندی دستگاه‌های اجرایی هستند و نهاد‌ها هم باید آن را مطالبه کنند.

وضعیت جمعیتی کشور در مرحله هشدار است

رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه وضعیت کشور در حوزه جمعیت به دلیل افزایش سالمندی در مرحله هشدار قرار گرفته است، گفت: خانواده‌های ایرانی برای فرزند آوری تمایل دارند، اما برای جوان سازی جمعیت به قوانین تشویقی و تسهیلات مناسب نیاز است.

قاسم پور به افزایش زوج‌های نابارور در کشور نیز اشاره کرد و گفت: طرح جوان سازی جمعیت کشور در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و بهداشت مطرح و برای بررسی بزودی به کمیسیون تخصصی مجلس واگذار می‌شود.

فعال سازی هسته‌های مطالعاتی زنان

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهاد‌های متولی امور بانوان همیشه یک مسئله در حوزه زنان و خانواده را برای بررسی روی میز باید داشته باشند، گفت: در هسته‌های مطالعات زنان موضوعاتی بررسی شود که دغدغه دانشجویان دختر است.

قاسمپور افزود: فعالان امور بانوان مطالبات خود را با مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان خودمطرح کنند و فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز برای تعامل با این فعالان اعلام آمادگی می‌کند.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
انقد دورخودتون نچرخید. جوانان مملکت پول ندارن درآمد کافی مدارن. بخاطر همین ازدواج نمیکنن.