در سال ۲۰۲۰ روی داد؛

افزایش بی‌سابقه شهرک‌سازی‌های صهیونیست‌ها در کرانه باختری

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد شواهد نشان می‌دهد روند توسعه شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در کرانه باختری در سال ۲۰۲۰ در طول دو دهه اخیر بی‌سابقه بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، «جمعیت مقاومت در برابر دیوار حایل و شهرک سازی در فلسطین» گزارش داد در سال ۲۰۲۰ روند شهرک سازی شاهد افزایش بی سابقه‌ای بوده است.

این جمعیت با بیان اینکه روند توسعه شهرک سازی در سال ۲۰۲۰ در طول دو دهه اخیر بی سابقه بود، افزود، اشغالگران در سکوت خبری در پی تکمیل طرح الحاق کرانه باختری هستند.

«فارس الصرفندی» خبرنگار العالم در فلسطین گزارش داد ممکن است نگارش تاریخی درباره سال ۲۰۲۰ در فلسطین اینگونه باشد که این سال، به ویژه در سایه حرکت کشور‌های عربی برای عادی سازی رایگان روابط با اشغالگران، تنها در حوزه سیاسی، سالی بسیار نامناسب نبود بلکه در حوزه جغرافیایی نیز بسیار سال بدی بود. امسال روند شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن با رشد بیشتری ادامه یافت و به بالاترین رقم در طول بیست سال گذشته رسید.

بر اساس آنچه که روزنامه هاآرتص نوشت کابینه رژیم اشغالگر، امسال، بیش از دوازده هزار واحد مسکونی در کرانه باختری رود اردن بنا و در مقابل بیش از ۱۶۰۰ خانه فلسطینی را تخریب کرده است.

«واصل ابویوسف» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین به العالم گفت اقدام کشور‌های عربی در عادی سازی رسمی روابط مشوقی برای نظامیان رژیم اشغالگر شده است، این کار زمینه را برای توسعه بی دردسر شهرک سازی فراهم می‌سازد، به باور من رژیم اشغالگر سعی می‌کند از این فرصت بیشترین بهره را ببرد.

به نظر می‌رسد اشغالگران تحولات و تغییرات سیاسی منطقه و جهان را فرصتی می‌دانند تا بتوانند در سایه این فرصت طرح خود را که از آن به عنوان «طرح الحاق در سکوت» یاد می‌شود اجرایی و بر اساس آن بیش از شصت درصد کرانه باختری رود اردن را به خاکشان اضافه و بخش‌های مختلف کرانه باختری را به بخش‌های گسسته از هم تبدیل کنند.

«نهاد ابوغوش» مدیر مرکز مطالعات مسار در فلسطین به خبرنگار العالم گفت کابینه رژیم اشغالگر بر این باور است که حضور ترامپ در کاخ سفید چراغ سبزی برای تل آویو است تا بتواند به سیاست شهرک سازی و تجاوز ادامه دهد و در واقع بتواند یک بار برای همیشه بدون مذاکره و گفتگو به قضیه فلسطین خاتمه دهد.

تا زمانی که جهان چشمانش را به روی سرزمین‌های فسلطین می‌بندد، طرح الحاق و تسلط بر اراضی فلسطینیان متوقف نخواهد شد، اشغالگران همواره در این زمینه چراغ سبز را از غربی‌ها و اعراب دریافت کرده اند و به نظر می‌رسد دیگر کسی نیست تا آنان را از توسعه شهرک هایشان باز دارد حتی اگر مرز منازلی که در شهرک‌ها بنا می‌کنند به مجاورت خانه‌های فلسطینیان برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار