ثبت رسمی ۳۳۰ کیلومتر مسیر رودخانه‌ای لرستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستاناز ثبت ۳۳۰ کیلومتر مسیر رودخانه‌ای این استان با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، داریوش حسن نژاد  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۳۳۰ کیلومتر مسیر رودخانه‌ای این استان با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک بررسی و ثبت نهایی شد.

او  روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: تاکنون اطلاعات نقشه‌ای ۳۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان به مساحت حدود چهار هزار و ۵۶۳ هکتار برای جانمایی به اداره کل ثبت اسناد و املاک ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه مشترک بین امور آب و ثبت اسناد و املاک، این محدوده نهایی و تثبت شده و اقدامات لازم جهت صدور سند مالکیت آن در دست انجام است.

حسن نژاد با اشاره به رویکرد جدید شرکت آب منطقه‌ای لرستان در زمینه شفافیت فعالیت‌ها و صیانت از انفال تصریح کرد: تمامی بستر رودخانه‌ها و منابع آبی بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی، در اختیار حکومت اسلامی است و انفال محسوب می‌شوند.

اوادامه داد: در قانون توزیع عادلانه آب ضمن تصریح بر اصل ۴۵ قانون اساسی، تعیین و نگهداری از بستر منابع آبی، صیانت و تولیت آن بر عهده شرکت آب منطقه‌ای بوده که بر همین اساس و در اجرای قانون، آزادسازی منابع آبی از جمله حد بستر و حریم رودخانه‌ها در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: بنابراین در راستای اجرای مقررات و قوانین حاکم، از هرگونه دخل و تصرف غیرقانونی جلوگیری می‌شود که این امر مهم در تمامی اموال غیرمنقول دولتی مستلزم اقدامات ثبتی از جمله جانمایی املاک دولتی، کاداستر (حدنگاری) و اخذ اسناد مالکیت با همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.