تشدید محدودیت های کرونایی در جهرم

محدودیت‌های کرونایی از امروز در شهرستان جهرم تشدید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی شفیعیان فرماندار و رئیس ستاد شهرستانی مقابله با کرونا شهرستان جهرم، گفت: تعطیلی کامل اصناف در شرایط کرونایی به صلاح نیست اما به دلیل بالا رفتن آمار شیوع کرونا، فعالیت بخشی از اصناف جهرم از امروز زمان‌بندی می‌شود.

او، بیان کرد: با توجه به اینکه وضعیت شهر قرمز و خاص است، در مرحله سوم شیوع کرونا و با هدف رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی و پیشگیری از تعطیلی کامل اصناف در شهرستان جهرم تصمیم به زمان بندی فعالیت اصناف گرفته شد.

شفیعیان، تصریح کرد: همه واحد‌های صنفی ملزم به ارائه خدمات به صورت پیشخوان هستند که باید از ورود افراد به مغازه و واحد‌های صنفی جلوگیری شود.

فرماندار ویژه جهرم، ادامه داد: واحد‌های صنفی به منظور فرهنگ سازی و فاصله گذاری اجتماعی، خط کشی را در واحد صنفی خود انجام  داده و مواد ضدعفونی کننده را بر روی پیشخوان قرار دهند.

او، افزود: آزمایشگاه‌های ازدواج در شهرستان جهرم به دلیل شیوع کرونا تعطیل شدند که برگزاری هرگونه مراسم عروسی ممنوع است و اصناف ارائه دهنده تدارکات عروسی باید از ارائه این خدمات خودداری کنند زیرا در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی می شود.

بهنام اتحاد رئیس اداره صمت و کمیسیون نظارت بر واحد‌های صنفی شهرستان جهرم نیز اضافه کرد: واحد صنفی اغذیه ‌فروشان، رستوران‌ها، بستنی‌ساز و آب‌میوه به ‌صورت بیرون‌بر مانند روال قبل فعالیت دارند که آرایشگاه‌های زنانه، تالار‌های پذیرایی، کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها همچنان فعالیتشان ممنوع است.

او، اظهار کرد: واحد‌های صنفی مانند طلافروشان، موبایل فروشان، آرایشگاه‌های مردانه و قنادی‌ها  از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح و ۵ تا ۷ عصر اجازه فعالیت دارند.

اتحاد، گفت: صنوف تامین‌کننده نیازمندی‌های اصلی شهروندان شامل این محدودیت نمی‌شوند و طرح زمان بندی فعالیت اصناف از  ۱۵ آبان به مدت ۱۰ روز ادامه دارد که با نظر دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت شهرستان جهرم درباره آنان تصمیم گیری می شود.

رئیس اداره صمت و رییس کمیسیون نظارت بر واحد‌های صنفی شهرستان جهرم، بیان کرد: در صورت رعایت ‌نکردن واحد‌های صنفی از این تصمیم به طور قطع با واحد‌های صنفی و متخلف برخورد قانونی می شود.

شهرستان جهرم در فاصله۱۹۳ کیلومتری  جنوب شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار