اختصاص صفحه به مراکز تحقیقاتی در پایگاه اسکوپوس

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: صفحه‌های اختصاصی برای دانشکده ها، مراکز تحقیقاتی و بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه در پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس ایجاد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  عباس رضاییان زاده معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به اهمیت حفظ انسجام در نگارش وابستگی‌های سازمانی مقالات منتشر شده در واحد‌های تابعه دانشگاه، هدف از ایجاد صفحات اختصاصی در اسکوپوس را تجمیع، افزایش مشاهده پذیری و دستیابی به آمار واقعی مقالات دانشگاه برشمرد.
 
او، گفت: هم اکنون ۱۰ دانشکده، ۵۴ مرکز تحقیقاتی و ۱۷بیمارستان آموزشی زیر مجموعه دانشگاه در پایگاه اسکوپوس ایجاد و مقالات با وابستگی‌های سازمانی دیگر واحد‌های تابعه دانشگاه در زیر مجموعه صفحه اختصاصی اصلی آن وارد شده است.

رضاییان زاده با اشاره به اینکه  مقالات منتشر شده واحد‌های تابعه در زیر مجموعه دانشگاه شمارش شده و در رتبه بندی‌های ملی و بین المللی، نمایه واقعی از تعداد برونداد علمی پژوهشگران و واحد‌های تابعه دانشگاه در مجلات نمایه شده در پایگاه اسکوپوس نشان داده می‌شود، بیان کرد: در این فرآیند، بیش از هزار و ۷۰۰ مقاله پراکنده تجمیع و به مجموعه مقالات دانشگاه اضافه و منجر به افزایش قابل توجه میزان استنادات و شاخص (H) دانشگاه شده است.

 پیوند باستانی مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، نیز تصریح کرد: فرآیند ایجاد صفحه‌های اختصاصی واحد‌های تابعه دانشگاه در پایگاه اسکوپوس که از سوی واحد علم سنجی و پایش در حال انجام است، منجر به اختصاص یک شماره شناسایی منحصر به فرد هر واحد و در نتیجه، هویت بخشی مستقل به آن شده و از کم شماری مقالات دانشگاه جلوگیری می‌کند.

او، ادامه داد: این فرآیند مداوم است و در صورتی که هر کدام از واحد‌های تابعه، مقالات خود را در صفحه اختصاصی خود مشاهده نمی‌کنند، می‌توانند ضمن مکاتبه رسمی با واحد علم سنجی و پایش، این موضوع را اطلاع دهند.
 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.