مهار آتش‌سوزی در تالاب میانگران ایذه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه از مهار آتش‌سوزی در مراتع تالاب میانگران این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد امیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه با اشاره به وقوع آتش سوزی از بعدازظهر امروز چهارشنبه، ۱۴ آبان ماه در مراتع خشک اطراف تالاب میانگران این شهرستان گفت: آتش‌سوزی برای دومین بار از روز سه‌شنبه رخ‌داد.

او با بیان اینکه آتش سوزی با تلاش نیرو‌های آتش‌نشانی و محیط زیست ساعتی پیش به صورت کامل مهار شد، افزود: این آتش‌سوزی عمدی است و قطعا برای کشاورزانی که در محدوده‌های آتش گرفته اقدام به کاشت محصول کنند پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

آتش سوزی‌های مکرر در حاشیه و محدوده تالاب میانگران ایذه به قصد دست درازی به این پناهگاه حیات وحش صورت می‌گیرد و نیازمند برخورد جدی با متخلفین است.

تالاب میانگران با مساحتی حدود ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار در جنوب غربی کوهپایه زاگرس در فاصله یک و نیم کیلومتری شهر ایذه واقع است که در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ به عنوان پناهگاه حیات وحش میانگران به تایید سازمان محیط زیست کشور رسید و یکی از تالاب‌های مطرح کشور محسوب می‌شود.

از مهم‌ترین گونه‌های جانوری در تالاب میانگران می‌توان طنجه، آنقوت، اردک نوک‌پهن، سرسبز، خوتکا، فلامینگو، گاو چرانک، لک لک سفید، لک لک سیاه، باکلان، سنقر و حواصیل خاکستری را نام برد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.