۲ تفاهم‌نامه در سفر وزیر راه و شهرسازی به چابهار امضا شد

۲ تفاهم‌نامه در سفر وزیر راه و شهرسازی به چابهار بین منطقه آزاد چابهار و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و ستاد بازآفرینی شهری و قرارگاه خاتم الانبیا امضا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، لایروبی و توسعه اسکله صیادی تیس و مطالعه و طراحی و اجرای نوار و مستحدثات سواحل منطقه آزاد چابهار از جمله مفاد تفاهم‌نامه سازمان منطقه آزاد چابهار و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاست که امروز در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی از سوی سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه بدون تردید مسیر توسعه را در سواحل مکران تسهیل خواهد کرد.

تفاهمنامه یادشده دو محور مجزا را مورد تاکید قرار داده که توسعه را درابعاد محلی و ملی به دنبال خواهد داشت.

بعد محلی این تفاهم‌نامه یعنی لایروبی و توسعه اسکله صیادی تیس سبب بهبود و توسعه اشتغال جامعه محلی می‌شود بطوریکه با لایروبی اسکله صیادی تیس به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین اسکله‌های صیادی کشور گام مهمی در رونق فعالیت جامعه صیادان و به دنبال آن اشتغال نیرو‌های بومی برداشته خواهد شد در عین حال با توجه به اینکه اسکله تیس یکی از مهمترین مقاصد گردشگری چابهار است، لایروبی و توسعه آن، ظرفیت‌های گردشگری سواحل مکران را به شکل محسوسی افزایش می‌دهد.

بعد ملی تفاهم‌نامه منطقه آزاد چابهار و قرارگاه خاتم الانبیا نیز طراحی و اجرای نوار و مستحدثات سواحل چابهار است که توسعه زیرساخت‌ها و اثرات و ابعاد ملی را به همراه دارد. این تفاهمنامه مطالعه و طراحی ساحل را هم به طور ویژه پیگیری کرده و مزیت مهم چابهار که استفاده از ساحل به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور است را برجسته می‌کند.

همچنین تفاهم نامه‌ای بین ستاد بازآفرینی شهری و قرارگاه خاتم الانبیا امروز در چابهار به امضا رسید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار