پرداخت غرامت به کشاورزان مازندرانی در انتهای راه

غرامت ۹۷ درصد برنج و ۹۲ درصد محصولات زراعی به کشاورزان خسارت دیده استان پرداخت شده است.

 رضوی نیا مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  با بیان اینکه غرامت ۹۷ درصد برنج و ۹۲ درصد محصولات زراعی به کشاورزان خسارت دیده مازندران پرداخت شده است، گفت: ۱۷۰ میلیارد ریال تاکنون به شالیکاران خسارت دیده استان پرداخت شد و بقیه غرامت در صورت تأمین منابع اعتبار به زودی به حساب بیمه گزاران واریز خواهد شد.

او افزود: پیش بینی می‌شود به کشاورزان در بخش‌های زراعی، دامی، طیور و باغ‌ها بخصوص باغ مرکبات ۳۴۰ میلیارد ریال غرامت پرداخت شود.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران گفت: بیمه نامه باغ‌های مرکبات تا ۱۵ دی اعتبار دارد و چنانچه در این مدت باغداران دچار خسارت شوند، غرامت‌ها بررسی، جمع آوری و پرداخت خواهد شد.

رضوی نیا با بیان اینکه ۲۳۰ میلیارد ریال غرامت پارسال در مازندران پرداخت شده بود، ادامه داد: برآورد اولیه خسارت امسال در مازندران ۳۴۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۱۸۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

او افزود: سرمازدگی عمده خسارت باغی در محصولات سیاه ریشه و باران‌های سیل آسا و سرمازدگی در خزانه عمده خسارت محصول برنج است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران تعداد بهره برداران بخش کشاورزی در مازندران را ۴۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: مازندران با بیمه ۱۸ هزار هکتار آبزیان گرم آبی و سردآبی جایگاه اول کشور را در این زمینه دارد.

او به همه کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی توصیه کرد برای خرید بیمه نامه انواع محصولات زراعی، باغی، دام، طیور و آبزیان به مراکز خدمات جهاد کشاورزی، دفاتر نمایندگی‌های بیمه کشاورزی در شهرستان‌ها و شعب مرکزی بانک کشاورزی مراجعه کنند.

رضوی نیا ادامه داد: کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی با در دست داشتن مستندات مالکیت و انتخاب تعرفه‌های متناسب با درآمد واحد تولیدی یا میزان عملکرد در واحد سطح را انتخاب کرده تا در صورت وقوع خسارت‌های عوامل قهری و طبیعی غرامت بیشتری دریافت کنند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.