برگزاری دوازدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه در شیراز

دوازدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و پنجمین همایش مداخلات پیچیده قلبی، امروز در شیراز به صورت ویدئوکنفرانس آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: کنگره قلب و عروق خاورمیانه و همایش مداخلات پیچیده قلبی در شیراز به دلیل برگزاری منظم چندین ساله، از نقاط درخشان دانشگاه به شمار می‌رود.

مهرزاد لطفی افزود: شیوع بیماری چاقی به ویژه در جوانان و نوجوانان روز به روز افزایش می‌یابد که باید به آن توجه ویژه داشت، زیرا چاقی زمینه و مقدمه بسیاری از بیماری‌های جبران ناپذیر است.

او با اشاره به اهمیت دستاورد‌های برگزاری این رویداد‌های علمی، بر حمایت مجموعه دانشگاه از فعالیت‌های تحقیقاتی گروه‌های قلب و عروق و همکاری دانشکده مجازی دانشگاه برای توسعه آموزش به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور اعلام آمادگی کرد.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رئیس کنگره دوازدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و پنجمین همایش مداخلات پیچیده قلبی نیز گفت: دوازدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و پنجمین همایش مداخلات پیچیده قلبی به دلیل شیوع کروناویروس به صورت وبینار برگزار می‌شود که باید از این تجربه استفاده کرد و تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنیم.

محمدجواد زیبایی نژاد افزود: استفاده از شبکه‌های اجتماعی و مجازی برای برگزاری نشست‌ها و تمرکز بر علم و پژوهش، فرصتی است تا در آینده همایش ها، سمینارها، کنگره‌ها و جلسات به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شود.

او با بیان اینکه در این وبینار گروه‌های بالینی قلبی و عروقی مانند پزشکان متخصص، جراحان قلب، بیهوشی قلب، گروه‌های تخصصی اکو، الکترولوژیست ها، کارشناسان پرستاری، تغذیه، طب و ورزشی و رشته فیزیوتراپی قلب حضور دارند، گفت: در این وبینار علاوه بر مطالبی در زمینه‌های پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی مطابق با آخرین یافته‌های علمی، به موضوعات مربوط به بیماری کووید۱۹ و ارتباط آن با بیماری‌های قلبی و عروقی و فعالیت‌هایی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری کرونا انجام شده نیز پرداخته می‌شود.

زیبایی نژاد هدف از برگزاری این کنگره‌ها را مشارکت، همفکری و تبادل تجربیات علمی مراکز تحقیقاتی داخلی و خارجی عنوان کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار