حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ضعف قدرت آمریکا برای همگان روشن شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم گفت: ضعف قدرت آمریکا برای همگان روشن شده حتی در حوادث سال‌های اخیر هم ثابت شد که از نظر نظامی هم دیگر ابر قدرت نیستند.

در حال تکمیلسیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ۱۳ آبان روزی تاریخی و نمادین در کشور ما است، زیرا دربردارنده اتفاقات مهمی از جمله تبعید امام خمینی (ره) بوده است.

او ادامه داد: آمریکایی‌ها تا آخرین لحظه از رژیم خودکامه و مستبد پهلوی حمایت می‌کردند و قصد داشتند مانع سقوط آن شوند، اما عنایت الهی، حضور مردم و رهبری داهیانه امام خمینی باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم تصریح کرد: بلافاصله پس از پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۵۷ آمریکایی‌ها دوباره برای شکست انقلاب و اقدامات همه جانبه خود را آغاز کردند و نشان دادند که با نظام اسلامی و مردمی ایران مشکل دارند.

حسینی افزود: توطئه های آمریکا در ساماندهی مخالفان انقلاب و پناه دادن به شاه دیکتاتور، موجب خشم جوانان شد که سفارت آمریکا را به تصرف درآوردند و البته اگر این اقدام به هنگام صورت نمی‌گرفت، انقلاب اسلامی به سرنوشت نهضت ملی شدن صنعت نفت دچار می شد و آمریکایی‌ها با یک کودتا پهلوی را دوباره به قدرت برمی‌گرداندند.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اظهار کرد: بعد از چهار دهه از استقرار نطام اسلامی، دشمنی و خصومت آمریکا با ملت ایران همچنان ادامه دارد، البته ضعف قدرت آمریکا برای همگان روشن شده است، در حوادث سال‌های اخیر هم ثابت شد که حتی از نظر نظامی دیگر ابر قدرت نیستند و می‌توان با تعرضات پنتاگون مقابله کرد.

استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: بسیاری از اهداف آمریکا در کشور‌های منطقه و غرب آسیا به نتیجه نرسیده و جبهه مقاومت با الهام از انقلاب اسلامی با پایمردی نقشه های نطام سلطه را نقش بر آب کرده است.

حسینی بیان کرد: امیدواریم یوم الله ۱۳ آبان که نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران است فرصت خوبی برای جوانان باشد تا با رویدادهای مهم انقلاب و تاریخ معاصر بیش از پیش آشنا شوند و حکمت ایستادگی در برابر قدرت‌های شیطانی را به خوبی دریابند و به این باور برسند که با سازش و تسلیم، ره به جایی نخواهیم برد و با کسانی که جز زبان زور را نمی فهمند گزینه ای جز مقاومت وجود ندارد.

او با اشاره به سخنرانی رهبر انقلاب مبنی بر انتخابات آمریکا گفت: سابقه دو حزب دموکرات و جمهوری خواه بیانگر حاکم بر آمریکا عناد و خصومت آنان با جمهوری اسلامی است و سیاست‌های ما نباید تحت تاثیر رفت و آمد روسای جمهور آمریکا قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم افزود: اقدامات کینه ورزانه سران آمریکا نشان دهنده خصومت آنها با انقلاب است، بار‌ها مردم ما را تروریست نامیده‌اند و نمی‌خواهند که کشور ما پیشرفت کند، به همین دلیل برای ما تغییر روسای جمهور آمریکا فرقی ندارد.

حسینی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی کشور باید با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی رفع شود و نمی توان از غربی‌ها توقع داشته داشت، در این خصوص برایمان کار مثبتی انجام دهند و به تعبیر درست ما را به خیر آنان امید نیست همین که شر نرسانند کافی است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار