پلوسی: کنگره آماده تصمیم‌گیری درباره اختلاف نظر احتمالی در خصوص نتیجه انتخابات است

رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از آمادگی کنگره برای تصمیم‌گیری درباره اختلاف نظر احتمالی در خصوص نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان -که در حال حاضر در کنترل دموکرات‌هاست- دیروز دوشنبه به رادیو ملی آمریکا (NPR) گفت که کنگره آماده تصمیم گیری در مورد انتخابات ریاست جمهوری در صورت اختلاف نظر در نتایج است.

پلوسی در مصاحبه‌ای با این رسانه گفت: «ما می دانیم که قانون چیست و برجسته‌ترین نقش کنگره و به ویژه مجلس نمایندگان، در هنگام شمارش آراست.»

اگر در انتخابات ریاست جمهوری برنده مشخصی از طریق رأی گیری انتخاباتی ظاهر نشود، انتخاب رئیس جمهور بعدی بر عهده مجلس است.

وی افزود: ما برای چنین شرایطی آماده بوده ایم و برنامه ریزی کرده ایم. زیرا شاهد بی مسئولیتی رئیس جمهور، بی احترامی او به قانون اساسی، دموکراسی و سلامت انتخابات بوده ایم. به همین منظور ما برای این شرایط آماده شده ایم.

روز یکشنبه پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد ترامپ قصد دارد در صورتی که نتایج اولیه برتری او را نشان دهد، پیروزی خود در انتخابات را اعلام کند.

ترامپ بار‌ها صحت آرای پستی را در مقایسه با رأی گیری حضوری زیر سوال برده است. وی و سایر جمهوری خواهان این عقیده را دارند که فقط برخی از ایالت‌ها مجاز به شمارش آرا پس از روز انتخابات هستند. پیش از این، دیوان عالی آمریکا تلاش دوباره جمهوری‌خواهان برای توقف شمارش آرا پستی پس از روز برگزاری انتخابات در این کشور را رد کرد.

ترامپ خواستار جلوگیری دادگاه‌های فدرال از شمارش آرا بعد از روز برگزاری انتخابات است. او گفته بود: «امیدوارم دادگاه‌ها به ایالت‌هایی که قصد طولانی کردن روند شمارش آرا را دارند اجازه شمارش بعد از ۳ نوامبر را ندهند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار