وزیر راه و شهرسازی؛

ایران قطب صنعت ریلی منطقه می‌شود/ افتتاح راه آهن ایران و افغانستان تا پایان آبان ماه

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا در زمینه صنایع ریلی هیچ وابستگی به خارج از کشور نداشته باشیم ،گفت: ایران را به قطب صنعت ریلی منطقه تبدیل خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد اسلامی در مراسم ریل گذاری راه آهن همدان – سنندج تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که در زمینه صنایع ریلی هیچ وابستگی به خارج از کشور نداشته باشیم و بتواینم ایران را به قطب صنعت ریلی منطقه تبدیل کنیم.

او افزود: با این کار صنعتگران ما می‌توانند سهمی از بازار‌های جهانی داشته باشند و بتوانند از این طریق بر اقتصاد کشور تاثیر گذار باشند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در سال‌های ۹۷ و ۹۸، ۵ استان کشور را که در هدف برنامه بود به شبکه ریلی متصل کردیم و ۷ برنامه اجرایی دیگر هم در دست اقدام است.

 اسلامی افزود: یکی از این طرح‌ها اتصال راه آهن همدان به سنندج است و در کنار آن یک خط اتصالی هم از همدان به ملایر متصل خواهد شد.

او گفت: تا پایان آبان ماه، راه آهن ایران و افغانستان را افتتاح خواهیم کرد که نقش راهبردی برای تبادلات اقتصادی منطقه و کشور‌های همسایه خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال ۹۷ حجم باری که با راه آهن جابه‌جا شده است ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است بیان کرد: انتقال بار هم از بنادر با دو برابر افزایش به ۵۰ میلیون تن رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: علاوه بر راه آهن، هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور درحال ساخت است که از این میزان، تکمیل و تجهیز سه هزار کیلومتر در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.