شرکت ملی پست ایران:

انعقاد ۱۲ قرارداد همکاری شرکت ملی پست با استارت‌ آپ‌ ها / ۶۱ مرکز فناوری کشور اعلام آمادگی کردند

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست ایران از انعقاد ۱۲ قرارداد شرکت ملی پست با استارت آپ‌ ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،محمدرضا قادری عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست ایران در خصوص وضعیت پروژه سکوی تجارت الکترونیک پست (ستاپ) و نحوه همکاری پست با استارت‌آپ‌های طرف‌ قرارداد ، اظهار کرد:  تاکنون ۵۰ تفاهم‌نامه با مراکز رشد و پارک علم و فناوری‌ها و شتاب‌دهنده‌های استان‌ها امضا کردیم و با احتساب مراکز علم و فناوری، اکنون ۶۱ مرکز طرف قرارداد شرکت پست هستند.

او ادامه داد: ۱۲ قرارداد همکاری با استارت‌آپ‌ها و سه قرارداد با استقرار سه استارت‌آپ در شرکت ملی  پست منعقد شده است. در بخش شتاب‌دهی ما با استارت‌آپ‌هایی قرارداد بستیم که نوپا هستند و می‌خواهند از خدمات پست بهره‌مند شوند. اما در سکوی تجارت الکترونیکی بخش دیگری برای همکاری با بخش خصوصی و استارت‌آپ‌های بزرگ در نظر داریم.


بیشتر بخوانید


قادری تصریح کرد: این مجموعه‌ها قصد دارند سکوی تجارت الکترونیکی را توسعه دهند یعنی به عنوان مثال سرویس ایمیل و پیام‌رسان و مرکز تماس عرضه کند یا حتی در بخش عملیات پیک شهری و درون شهری ارائه دهند.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست ایران افزود: پیگیری فراخوان‌ها به خاطر کرونا و برخی مسائل مانند انتخابات سال گذشته به تاخیر افتاد و هم‌اکنون آن‌ها طرح‌های خود را برای نحوه همکاری با استارت آپ‌ها و شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف آماده کردند.در آبان ماه جلسات هم‌اندیشی با این شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها برگزار می شود.

او گفت:  با انتشار فراخوان‌ها  سعی داشتیم تا فعالان این حوزه را شناسایی کنیم به همین خاطر دیگر فراخوان منتشر نکردیم زیرا در بررسی‌های خود دریافتیم نباید به صورت مستقیم با استارت‌آپ‌ها وارد مذاکره شویم. ما تاکنون ۷ فراخوان منتشر کردیم و ۹۰ شرکت اعلام آمادگی کردند.

قادری افزود: به این نتیجه رسیدیم که توسط مراکز علم و فناوری یا شتاب‌دهنده‌ها با شرکت‌های خصوصی و استارت‌آپ‌ها تعامل کنیم. فراخوان‌ها فرصت خوبی بود تا ما مدل کاری و روش تعامل خود با شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها را استخراج کنیم.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست در پایان گفت: سال گذشته چندین بار با استارت‌آپ‌ها جلساتی برگزار و نظراتشان را دریافت کردیم. مدل همکاری شرکت پست با شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها مشخص شده است و الان نوبت آن است که جلساتی برگزار کنیم و مدل همکاری را با آن‌ها در میان بگذاریم و سپس گام به گام پیش برویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.