بن زاید اقدامات تروریستی در فرانسه را محکوم کرد

ولیعهد ابوظبی در تماس تلفنی با رئیس جمهور فرانسه با محکوم کردن حملات تروریستی رخ داده در این کشور بر قداست پیامبر اسلام میان مسلمانان تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «بن زاید» ولیعهد ابوظبی، در تماس تلفنی با «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه، حملات تروریستی اخیر در پاریس را محکوم کرد.

به نوشته این خبرگزاری دو طرف در این مکالمه درباره تقویت روابط میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ولیعهد ابوظبی در این تماس اقدامات تروریستی اخیر در فرانسه را محکوم دانست و گفت: «چنین حوادثی با تمامی ادیان در تعارض است و اصولی که صلح و مقدس بودن جان انسان‌ها را بیان می‌دارد را زیر پا می‌گذارد.»

همچنین بن زاید در ادامه مکالمه با اشاره به جنایات اخیر رخ داده در فرانسه گفت: «حضرت محمد (ص) میان مسلمانان مقدس است و مرتبط دانستن این اقدامات و خشونت‌های سیاسی با او مردود خوانده می‌شود.»

او در ادامه افزود: «امارات در روابط خود شفاف است و کشوری مسلمان محسوب می‌شود، بنابراین اصل روابطش بر پایه همکاری و صلح است.»

دو طرف در این مکالمه با اقداماتی که تهدیدی برای امنیت و ثبات در منطقه باشند مخالفت خود را ابراز کردند.

طی یک ماه گذشته حملات تروریستی زیادی در فرانسه انجام شده است. به طور مثال رسانه‌های فرانسه ماه گذشته از حمله با سلاح سرد در شهر «پاریس» خبر دادند. فردی که در جریان این حادثه کشته شد، یک معلم تاریخ بود که به پیامبر (ص) توهین کرده و کاریکاتور‌هایی از او در کلاس به نمایش گذاشته بود.

در واکنش به این مسئله «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه، در سخنانی اعلام کرد که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتور‌های توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) ادامه خواهد داد.

اظهارات مکرون با واکنش‌های مختلفی در سرتاسر جهان همراه بوده است. 

امروز یکشنبه نیز اخبار حاکی از آن بود که  به دنبال وقوع تیراندازی در شهر مون‌پلیه در جنوب فرانسه یک نفر زخمی شد.

بر این اساس حدود ۱۲ نفر عضو دو گروه تبهکار که لباس سیاه به تن داشتند و مجهز به سلاح بودند در منطقه‌ای واقع در شهر مون‌پلیه به سمت یکدیگر تیراندازی کردند که به دنبال آن یک نفر از آن‌ها زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار