سرگردانی کودکان مهاجر در مرز بین آمریکا و مکزیک

دولت مکزیک در پاسخ به گزارشی از نیویورک تایمز مبنی بر اینکه آمریکا کودکان مهاجر را به مکزیک ارسال کرده، گفت هیچ ثبت نامی از این کودکان مهاجر ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نیویورک تایمز گزارش داد نیرو‌های مرزی آمریکا تمام کودکان مهاجر را که  از دیگر کشور‌ها به این کشور مهاجرت کرده ‌بودند را به مکزیک فرستاده است.

نقض  توافق بین دو کشور از سوی دولت ترامپ،  باعث تیره شدن روابط بین آمریکا و مکزیک شده است.

نیویورک تایمز نوشت اخراج کودکان از طریق دریافت یک ایمیل از یک مقام ارشد اداره گشت مرزی آمریکا صورت گرفته است.

دولت مکزیک در این باره  اظهار کرد که این موضوع را بررسی می‌کند، اما تاکنون موردی را ثبت نکرده است.

روبرتو ولاسکو مقام ارشد وزارت خارجه مکزیک، در توییتر خود نوشت تا الان هیچ ثبت نامی از کودکان مهاجر بدون همراه به مرز مکزیک صورت نگرفته است. ولاسکو ادامه داد مکزیک این موضوع را در کنار سازمان‌های چند جانبه و گروه‌های  مدنی رسیدگی می‌کند.

یک مقام مکزیکی که نخواست نامش فاش شود مدعی شد آمریکا  به ما  اجازه بررسی  این که چه کسانی از این کشور  اخراج شده‌اند را به مکزیک نمی‌دهد، اما تلاش‌ها برای پیدا کردن راه‌حلی برای این مسئله ادامه دارد.

پیش از این، مکزیک متعهد شده‌ بود نیرو‌هایی را به مرز جنوبی این کشور اعزام کند و برخی مهاجران آمریکای مرکزی را در دورانی که روند مهاجرتی آ‌ن‌ها در دادگاه‌های آمریکا بررسی می‌شود، در خاک خود نگه دارد. ترامپ چندی پیش گفت که با مکزیک به توافقاتی بر سر مسئله مهاجرت دست یافته و به همین بهانه نیز تعرفه‌های این کشور را تعلیق کرد؛ ادعایی که روزنامه نیویورک تایمز آن را به چالش کشید و گفت این توافق حاصل ماه‌ها مذاکرات پشت پرده بین مقامات مکزیکی و آمریکایی بوده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار