زمینه اشتغال بیش از یک هزار نفر از مددجویان زندانی فراهم شد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد گفت: یک هزار و ۴ نفر اکنون در زندان‌های استان در حوزه اشتغال مولد فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، رضا ذوالفعلی نژاد مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد در دیدار با رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: به طور معمول، مددجویان زندانی، دارای تخصص نیستند و افراد بی سواد و یا کم سواد هستند که می‌توان از آن‌ها در کار‌های خدماتی و یدی بهره برد البته اکنون بیشتر مددجویان در کارگاه‌های تولیدی و خدماتی مشغول به کار هستند و درحال حاضر به ۵۷ واحد تولیدی و خدماتی نیروی کار اعزام می‌شود.

او حوزه اشتغال و استفاده از نیروی کار مددجویان زندانی را نیازمند برنامه ریزی و سرمایه گذاری ذکر کرد و افزود: اگر سرمایه گذاری بتواند در داخل زندان سرمایه گذاری کند، مجموعه زندان می‌تواند در تأمین نیروی کار آن اقدام نماید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در شهرستان اردکان، یک خَیِّر و سرمایه گذار، ۷۰۰ متر مربع برای زندان ایجاد می‌کند تا بتوان برای زندانیان اشتغال ایجاد کرد.

او افزود: اکنون ۷۰ نفر از طریق انجمن تعاون، در شهرستان اردکان با خارج از زندان در ارتباط هستند و به حرفه و اشتغال مشغولند.

مدیر کل زندان‌های استان یزد، با بیان اینکه در حال حاضر در داخل زندان هر آنچه که امکان ایجاد اشتعال وجود داشته، انجام شده است، ابراز داشت: ۵۳۰ نفر در حوزه اشتغال نشسته مشغول فعالیت هستند و در سال گذشته نیز، ۱۵ هزار اثر تولیدی زندانیان و در حدود ۷ میلیارد ریال فروش داشته و امروز در هر ماه به طور میانگین ۵۰۰ میلیون ریال درآمد کارگاه‌های تولیدی در زندان است.

او از ورود مددجویان زندانی به حوزه تولید ماسک و گان خبر داد و گفت: براساس جمعیت موجود در زندان، اشتغال مولد حدود ۳۰ درصد و اشتغال غیر مولد نسبت به جمعیت حدود ۴۰درصد است.

ذولفعلی نژاد از با اشاره به موفقیت طرح‌های اشتغال و حرفه آموزی زندان، یادآور شد: نمونه‌های وجود دارد که مددجو پس از زندان به بازار مراجعه کرده و اکنون خود دارای کسب و کار و حتی نیروی کار می‌باشد.

او تأکید کرد: شرایط برای استفاده از زندانیان در حوزه کسب و کار فراهم است و برخی از موانع مانند شرایط خاص مددجو و شرایط تحمل حبس و برخی از مسائل تأمینی نیز باید لحاظ گردد که به آن مسائل هم توجه می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.