تزریق یک میلیون و ۵۰۰ بار واکسن به دام‌های عشایر در استان همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار بار دام عشایر استان امسال واکسینه شده اند.

تزریق یک میلیون و ۵۰۰ بار واکسن به دام‌های عشایر در استان همدانمحمود رضارسولی مدیر کل دامپزشکی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، افزود:دام‌های عشایر که به استان کوچ کرده اند قبل از قشلاق در برابر بیماری‌های آبله و تب برفکی واکسینه شده اند.

او بیان کرد: دامپزشکی رسالت مهم و خطیر صیانت از جمعیت دامی را انجام می‌دهد و تقدم پیشگیری بر درمان از برنامه‌های اصلی این ارگان است.

رسولی اظهار داشت: پوشش حداکثری واکسیناسیون دام‌های عشایر به منظور ایمن سازی دام‌ها بر علیه بیماری‌های دامی در حال اجرا است که بدین منظور پیش بینی واکسن مورد نیاز برای دام‌های عشایری استان انجام گرفته است.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون دام‌ها بر علیه بیماری‌های دامی عنوان کرد: عشایر نه تنها در استان همدان به آن‌ها خدمات داده می‌شوند بلکه بیش از ۲۰ سال است که هرساله تعداد ۸ اکیپ از دامپزشکی استان همدان به مدت بیش از ۴۰ شبانه روز در استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان و خوزستان جهت پوشش واکسیناسیون دام‌های عشایر استان همدان مستقر می‌شوند و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نوبت سر دام واکسیناسیون انجام می‌گیرد تا دام‌های عشایری هنگامی که مجدداً وارد استان همدان می‌شوند سالم باشند.

او افزود:، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا کلیه واکسن‌هایی که در قشلاق برای دام‌های عشایری صورت می‌پذیرفت در استان همدان زیر پوشش قرار خواهد گرفت و به منظور اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی از اعزام اکیپ به مناطق جنوب کشور معذوریم.


او افزود: دام‌های عشایر تا قبل از کوچ علیه بیماری‌های آبله، تب برفکی PPR و FDrev۱ در سطح استان واکسینه می‌گردند و این مهم منجر به ایمنی پایدار دام‌ها برابر بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نیز پیشگیری از شیوع بیماری‌های منطقه می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از عشایر استان همدان خواست هنگام مراجعه اکیپ‌های دامپزشکی نهایت همکاری را داشته باشند و قبل از کوچ دام‌های خود را واکسینه نمایند.
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.