جزئیات برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف در فارس

مسابقات بخش بانوان و آقایان به‌صورت ویدئو کنفرانس در استان فارس به ترتیب ۲۳ و ۱۷ آبان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف فارس با بیان اینکه مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف به دلیل شیوع کرونا به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان به‌صورت همزمان کشوری در هر استان به‌صورت جداگانه برگزار می‌شود.

او افزود: ملاک قرعه برای رشته حفظ ۲۰ جزء دو سؤال ۱۵ سطری و حفظ کل سه سؤال ۱۵ سطری و دعاخوانی ۶ دقیقه است.

جلالی با تصریح اینکه روش رتبه‌بندی در این دوره از مسابقات به روش سنتی رتبه‌ای خواهد بود یعنی اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و از این به بعد روش ممتاز و عالی و شایسته تقدیر در مسابقات قرآن اجرا نمی‌شود، گفت: همه رشته‌ها تک مرحله‌ای است و فینال ندارند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: مسابقات بخش بانوان به‌صورت ویدئو کنفرانس در روز‌های ۱۸ تا ۲۳ آبان‌ماه در سطح کشور برگزار می‌شود که زمان برگزاری مسابقات استان فارس ۲۳ آبان‌ماه جاری و مکان آن هم سالن ثقلین اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس است.

او با اشاره به اسامی نمایندگان استان فارس در این مسابقات در بخش بانوان گفت: در رشته حفظ ۲۰ جزء معصومه احمدی و فاطمه محمدی، در رشته حفظ کل فاطمه ابراهیمی و زیبا زارع مؤیدی، در رشته قرائت ترتیل منیژه عیدی‌پور، در رشته قرائت تحقیق آسیه دهقان و در رشته دعاخوانی فرزانه زارعی در این مرحله از مسابقات به نمایندگی از استان فارس حضور دارند.

جلالی به مسابقات بخش آقایان نیز اشاره کرد و گفت: مسابقات بخش آقایان در تاریخ ۱۷ آبان‌ماه ساعت ۹ صبح در صدا و سیمای فارس برگزار می‌شود که در آن فایل‌های تلاوت‌ها ضبط شده و سپس این فایل‌ها برای داوری به تهران ارسال می‌شوند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس به تبیین آیین‌نامه امسال برای حدنصاب راهیابی به مسابقات کشوری در رشته‌های حفظ پرداخت و گفت: حسن حفظ باید بالای ۷۵ و صحت قرائت (جمع نمرات تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن) هم بالای ۷۵ و متأسفانه در رشته حفظ ۲۰ جزء آقایان دو شرکت کننده ما در بخش صحت قرائت نمراتشان زیر ۷۵ شده و به مرحله کشوری راه پیدا نکردند که شامل سیدمصطفی موسوی در حسن حفظ امتیاز ۹۲،۵ و در صحت قرائت نمره ۷۳ کسب کرده است و همچنین محمود محمدی در حسن حفظ نمره ۹۰.۵ و در صحت قرائت نمره ۶۶.۵ را به دست آورده است.

او با اشاره به اسامی نمایندگان فارس در سایر رشته‌های مسابقات بخش آقایان گفت: در رشته حفظ کل نوید رزمجو و مجتبی فیضی، در رشته قرائت ترتیل حسین پرندک و حسام قانعی، در رشته قرائت تحقیق سیدرضا نجیبی و محمد مهدی روحانی، در رشته دعاخوانی کاظم مؤذنی و در رشته اذان محمد بهرامی‌شاد در این مرحله از مسابقات حضور دارند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.