کمک ۶۱۳ میلیاردریالی دولت به شهرداری‌های کردستان

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های اسلامی استانداری کردستان گفت: دولت با وجود همه مشکلات و تنگنا‌های مالی، در سال جاری ۶۱۳ میلیارد ریال به شهرداری‌های این استان کمک مالی کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،جمشید اسدی مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های اسلامی استانداری کردستان گفت: از این میزان کمک، ۳۰۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده و ۲۶۱ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال نیز از محل تبصره ماده ۳۲ قانون برنامه چهارم توسعه تامین و پرداخت شده است.

او افزود: ۳۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل عوارض گاز، ۱۱ میلیارد ریال از محل ماده ۵۸ قانون الحاق ۲ و ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال نیز از محل عوارض آلایندگی به حساب ۳۲ شهرداری استان واریز شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های اسلامی استانداری کردستان با بیان اینکه این اعتبارات بر اساس تعداد جمعیت هر شهر به شهرداری‌ها اختصاص یافته است، افزود: این اعتبارات با شاخص ۴۰ درصد در بخش عمرانی و ۶۰ درصد در بخش جاری باید هزینه شود.

اوافزود: با توجه به مشکلات موجود شهرداری‌ها، مقرر شده ۶۰ درصد سهم اعتبارات جاری با اولویت حقوق و دستمزد کارکنان هزینه شود.

اسدی گفت: شهرستان سنندج با سه شهرداری سنندج، حسین‌آباد و شویشه ۱۸۵ میلیارد ریال از کمک دولت بهره‌مند شده که بیشترین میزان در استان بر اساس جمعیت بوده البته شهرداری سنندج سهم ۱۷۸ میلیارد ریالی از این پرداختی‌ها داشته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.