بانک سفال در پایگاه میراث فرهنگی دشتستان تشکیل می‌شود

بانک سفال و یافته‌های باستانی دارای ارزش تاریخی در پایگاه میراث فرهنگی شهرستان دشتستان تشکیل می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسئول پایگاه میراث فرهنگی کاخ‌های هخامنشی شهرستان دشتستان گفت: بانک سفال و یافته‌های باستانی مجموعه‌ای از آثار واجد ارزش تاریخی است که شامل قطعه‌های سفال، سنگ، فلز، شیشه، ابزار، گچ و نمونه‌های مواد آلی استخوانی و بقایای سوخته گیاهی می‌شود و مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی در این شهرستان است که با عنوان بانک سفال در این پایگاه ساماندهی خواهد شد.

فرهاد زکاوت زاده ادامه داد: در کنار این مجموعه کارگاه فنی باستان شناسی به منظور انجام اقدامات حفاظتی و سامان بخشی ابتدایی یافته‌ها و کارگاه سفال گری تجربی با هدف معرفی مفاهیم بنیادین سفال‌گری در ادوار باستانی مختلف، راه اندازی می‌شود.


بیشتر بخوانید


او افزود: مهمترین دستاورد اجرای این طرح در مرحله نخست، ایجاد شرایط حفاظت موثر در محیطی با استاندارد‌های لازم است که پس از آن امکان اجرای طرح‌های مطالعات تکمیلی با همکاری مراکز دانشگاهی و موسسات پژوهشی داخلی و خارجی را فراهم می‌کند.

مسئول پایگاه میراث فرهنگی کاخ‌های هخامنشی شهرستان دشتستان بیان کرد: بی تردید با توجه به همجواری استان بوشهر با کرانه‌های شمالی خلیج فارس و دامنه‌های زاگرس جنوبی، راه اندازی بانک سفال و یافته‌های باستانی و سامان بخشی این مجموعه، می‌تواند نقشی موثر و پررنگ در توسعه پژوهش‌های این حوزه ایفا کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.